آمریکا با همکاری و همدستی انگلیس به دنبال قربانی کردن اوکراین، روسیه و سایر کشورهای اروپایی است/ بحران اوکراین کشورهای اروپایی را از رشد بازمی دارد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت : در قضیه اوکراین موضوعی که کمتر بدان پرداخته شده این است که آمریکا با همکاری و همدستی انگلیس به دنبال قربانی کردن اوکراین، روسیه و سایر کشورهای اروپایی است. اوکراین به خاطر سیاست های توسعه‌ طلبانه آمریکا و ناتو امروز ویران و  نابود شده است. آمریکا و ناتو با هدف توسعه طلبی برای حرکت به سمت شرق اوکراین را درگیر این جنگ کردند، هر چند روسیه متوجه این موضوع شد و در این قضیه پیش دستی کرد.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، احمد دستمالچیان کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد در خصوص چرایی حمایت آمریکا از اوکراین و عدم توجه غرب و الزام به رعایت حقوق بشر و قوانین مرتبط با مسائل نظامی و جنگی گفت: در این موضوع شکی وجود ندارد که موضوع حمایت از حقوق بشر و دموکراسی، واژه هایی دهان پرکن و پرطمطراق هستند که در غرب زمانی به کار گرفته می شوند که منافع غرب را تامین کند در غیر این صورت دروغی بسیار بزرگ است.
وی در این موضوع تصریح کرد: مساله حائز اهمیت این است که موضوع دموکراسی و آزادی بیان و همچنین مقوله حقوق بشر دستاویز و ابزاری برای پیشبرد اهداف غرب بخصوص آمریکاست، چرا که بارها و بارها دیده شده هر جا غرب به صلاح خود بداند مقوله حقوق بشر را رعایت می کند در غیر این صورت اگر حقوق بشر و دموکراسی در جهت منافع اروپا و آمریکا نباشد از تمامی تسلیحات نامتعارف و ممنوعه و کشتار جمعی تا تحریم و تهدید علیه کشورها و ملت های مختلف استفاده می کنند و از این موضوع هیچ ابایی ندارند.
سفیر اسبق ایران در لبنان معتقد است: آمریکا این وقاحت را در جنگ های مختلفی که در سراسر دنیا به راه انداخته مثل ویتنام، ژاپن و سایر کشورها به خوبی و روشنی نشان داده که برای حفظ منافع خود از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند، بنابراین نباید گمان کنیم مساله اوکراین متفاوت از سایر کشورهای جهان است، چرا که آمریکا برای تضعیف روسیه به صورت علنی به اوکراین بمب‌های غیر متعارف خوشه‌ای ارسال می کند تا زمینه ساز کشتار جمعی با سلاحهایی شود که از نظر جامعه‌ بین المللی ممنوعه است اما آمریکا برای دست یابی به مقاصد خود سلاح های کشتار جمعی را به راحتی در اختیار اوکراین می‌گذارد تا یک بار دیگر نشان دهد تمامی مرزهای اخلاقی و بشری را زیر پا له می کنند تا به قیمت انجام شنیع‌ترین اعمال و تصمیم گیری ها به اهداف ضد بشری خود برسند.


کارشناس و تحلیلگر مسایل بین الملل گفت: افکار عمومی به خویی و درستی می دانند حقوق بشر و دموکراسی آمریکایی و غربی دروغی بیش نیست، یعنی هر جایی که دشمن به نفع خود کار کند چماق را علیه جوامع بشری بالا می‌برد و اگر به نفع خود نباشد چراغ خاموش از کنار آدم کشی ها و جنایت هایی مثل آنچه رژیم صهیونیستی انجام می دهد عبور می‌کند.
احمد دستمالچیان تصریح کرد: در قضیه اوکراین موضوعی که کمتر بدان پرداخته شده این است که آمریکا با همکاری و همدستی انگلیس به دنبال قربانی کردن اوکراین، روسیه و سایر کشورهای اروپایی است. اوکراین به خاطر سیاست های توسعه‌ طلبانه آمریکا و ناتو امروز ویران و نابود شده است. آمریکا و ناتو با هدف توسعه طلبی برای حرکت به سمت شرق اوکراین را درگیر این جنگ کردند، هر چند روسیه متوجه این موضوع شد و در این قضیه پیش دستی کرد.
وی خاطرنشان کرد: جهان شاهد است آمریکا و متحدان اروپایی در جنگ اوکراین، سلاح و ادوات نظامی بسیار زیادی را به کار گرفته و استفاده می کنند تا بتوانند ناتو را به سمت شرق گسترش دهند و به پشت دروازه‌های روسیه بر برسند و در آنجا مستقر شوند، بنابراین پر واضح پیداست که ارسال تسلیحات به اوکراین یا حمایت مالی از این کشور مشمول لطف نیست، بلکه مطامع آمریکا و اروپا پشت این قضیه است که اینچنین تجاوز آشکاری را برنامه ریزی کردند البته در نتیجه همراهی اروپا با آمریکا شاهد هستیم اروپا زیر دست و پای گوریل وحشی آمریکایی در حال له شدن است.
سفیر اسبق ایران در لبنان گفت: خودخواهی های آمریکا و تفکر هژمون این کشور باعث شده آلمانی که قصد داشت به سمت استقلال برود و پیشرفته‌ترین کشور اروپایی از نظر اقتصادی و صنعتی شده را به عقب براند، قطع به یقین بحران اوکراین کشورهای اروپایی را از رشد بازمی دارد به این خاطر که آمریکا صلاح می داند اروپا را تحت سلطه و کنترل خود داشته باشد، ضمن اینکه از طریق اروپا، ضربات کاری به روسیه وارد کند و ناتو را به سمت شرق گسترش دهد که فعلا در تحقق این موضوع ناکام مانده است و بعید به نظر می رسد آمریکا در تحقق این خواسته موفق شود.

احمد دستمالچیان در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: اگرآمریکا بیش از این در تداوم جنگ اوکراین اصرار کند مشخص نیست روسیه نسبت به این موضوع چه واکنشی نشان دهد، واکنشی مثل وقوع ‌جنگ اتمی و فراگیر شدن جنگ در عرصه بین الملل دور از ذهن نیست.

۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: 45423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha