آمریکا به دنبال شکست حتمی روسیه است/ ناتو چاره ای جز ارسال انواع کمک های لجستیکی به اوکراین ندارد/آمریکا برای جلوگیری از اتمی شدن جنگ تلاش می کند ارتش روسیه مقاومت خود را از دست بدهد

کارشناس سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: امروز آمریکا مساله اوکراین را برای خود حیثیتی می داند ضمن اینکه اوکراین نیز به عنوان برگ فشاری در دست ناتو علیه روسیه است بنابراین تداوم کمک ها از سوی آمریکا و ناتو به اوکراین زمینه را برای طولانی تر شدن جنگ فراهم کرده است.

گروه منهای اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با رادار اقتصاد درخصوص موضوع بالا گرفتن چالش بحران اوکراین و ارسال سلاح های غیر متعارف از سوی دولت آمریکا به اوکراین برای تکرار ضد حملات سهمگین علیه روسیه به این مساله اشاره کرد که آمریکا به دنبال شکست حتمی روسیه است پس از ارسال سلاح به اوکراین خودداری نمی کند وی همچنین در خصوص پرونده های فساد اقتصادی فرزند رئیس جمهور امریکا در اوکراین معتقد است: آنچه بین روسیه و آمریکا می گذرد و کمک های دولت آمریکا به اوکراین برای مقاومت و پیروزی در برابر روسیه را صرفا نمی توان به مسائل شخصی یا کاری و خانوادگی خانواده رئیس جمهور آمریکا ارتباط داد چرا که مساله بین روسیه و آمریکا فراتر از مسائل شخصی است.

وی خاطر نشان کرد: در بحران اوکراین و جنگی که طولانی شده آمریکایی ها تلاش می کنند بحران اوکراین را طولانی کنند تا ارتش روسیه دچار فرسایش شود. به گفته کارشناسان بین المللی و سیاست خارجی این جنگ مدت ها طول خواهد کشید و هزینه های زیادی به هر دو کشور یعنی روسیه و اوکراین و به تبع آن به حامیان اوکراین یعنی ناتو و آمریکا تحمیل می کند به این خاطر دو طرف به دلیل مسائل اقتصادی و حیثیتی در سطح نظام بین الملل تلاش می کنند پیروز میدان باشند.

حسن هانی زاده خاطر نشان کرد: آمریکا و ناتو برای کسب پیروزی چاره ای جز ارسال انواع کمک های لجستیکی از سوی ناتو به اوکراین ندارند تا اوکراین بتواند برای مدتی طولانی مقاومت کند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی معتقد است: آمریکایی ها الگوی جنگ عراق علیه ایران را در اوکراین بازسازی می کنند تا بتوانند روسیه را به تدریح دچار فرسایش کنند. آنها معتقد هستند در صورت فرسایشی کردن جنگ روسیه تا مدت طولانی نمی تواند درمقابل تهاجمات و ارسال انواع سلاح های پیچیده به اوکراین مقاومت کند، به همین خاطر به دنبال فرسایشی کردن جنگ هستند که البته به نفع طرفین درگیر جنگ نیست.

هانی زاده توضیح داد: امروز آمریکا مساله اوکراین را برای خود حیثیتی می داند ضمن اینکه اوکراین نیز به عنوان برگ فشاری در دست ناتو علیه روسیه است بنابراین تداوم کمک ها از سوی آمریکا و ناتو به اوکراین زمینه را برای طولانی تر شدن جنگ فراهم کرده است.

حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در انتهای بحث یادآور شد: روسیه، امریکا و ناتو سعی می کنند جنگ را در فازهای شدیدی تری به پیش نبرند به این خاطر باز هم از تسلیحاتی که تا کنون استفاده کرده اند در میدان جنگ بهره مند میشوند برای اینکه جنگ به مرحله اتمی شدن نرسد، در غیر این صورت جهان شاهد جنگی فراگیر می شود که صدمات و لطمات بیشماری به نظام بین الملل وارد می کند؛ به این خاطر است که آمریکا برای جلوگیری از اتمی شدن جنگ با ارسال انواع کمک های نظامی و لجستیکی تلاش می کند ارتش روسیه مقاومت خود را از دست بدهد و غرب پیروز میدان باشد.

۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 45038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha