جدی‌شدن حضور روسیه در کشتی قهرمانی جهان

رییس فدراسیون کشتی روسیه از ارسال لیست ملی‌پوشان روسیه در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ به اتحادیه جهانی کشتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی روسیه، میخائیل مامیاشویلی، رییس فدراسیون کشتی روسیه، از ارسال لیست ملی‌پوشان روسیه به اتحادیه جهانی کشتی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ خبر داد و گفت: این لیست برای تایید نهایی به اتحادیه جهانی کشتی ارسال شده است.

همچنین حاجی‌مراد گاتسالوف، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه، نیز با ابراز رضایت از برگزاری این مسابقات گفت: کشتی‌گیران جوان روسیه در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارند و شاهد ظهور پدیده‌های جدید در کشتی هستیم. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده اردوی تیم ملی با حضور بهترین نفرات در حال برگزاری است تا در نهایت بتوانیم بهترین نمایش را در رقابت‌های قهرمانی جهان داشته باشیم.

او با اشاره به ششمین قهرمانی زائور اوگویف در وزن ۵۷ کیلوگرم و تثبیت موقعیت این کشتی‌گیر گفت: شکست حاجی‌مراد رشیداف، نفر سوم المپیک، در وزن ۶۵ کیلوگرم غافلگیرکننده نبود و شامیل ممدوف با عملکرد خوب خود موفق شد به قهرمانی برسد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه در ادامه درباره شرایط زائوربک سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌یف، خاطرنشان کرد: در اوزان ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم معافیت‌هایی را داشتیم. سعدالله‌یف اخیرا عمل جراحی انجام داد و سیداکوف نیز دچار بیماری شد. علیخان جبرائیل‌اف، سعدالله‌یف ،سیداکوف و چرمن والیف قرار است در یک تورنمنت به میدان بروند.

گاتسالوف درباره وزن ۸۶ کیلوگرم گفت: ارسلان باگائف با قهرمانی در این مسابقات نفر برتر این وزن به حساب می‌آید و قهرمان کشور در اولویت کادر فنی برای انتخاب در تیم ملی قرار دارد.

او همچنین از قهرمان سنگین‌وزن روسیه تمجید کرد و گفت: عبدالله قربان‌اف توانست به شایستگی به عنوان قهرمانی سنگین‌وزن برسد. هر چند در این وزن در حال حاضر دچار ضعف جزئی هستیم اما به این وزن توجه زیادی داریم. قربان‌اف در چند اردو با نفرات بزرگسال تمرین کرده و نشان داده کشتی‌گیری بسیار خوب و جنگنده است.

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۹
کد خبر: 44188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha