اطلاعات ۴۵ هزار دانش آموز نیویورکی هک شد

بخش آموزش شهر نیویورک جدیدترین سازمانی است که از سرقت داده های خصوصی خبر داده است. این داده‌ها به وسیله باگ نرم‌افزاری MOVEit منتقل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از انگجت، این سازمان در ایمیلی که به والدین اعلام کرده اطلاعات خصوصی حدود ۴۵هزار دانش آموز از جمله در برخی موارد شماره تامین اجتماعی و تاریخ تولد آنها فاش شده است.

بخش آموزش این شهر اعلام کرده اطلاعات خصوصی کارمندان نیز هک شده اما مشخص نکرده چه تعداد معلم و پرسنل تحت تاثیر این رویداد قرار گرفته‌اند.

در بخشی از بیانیه این سازمان آمده است: ایمنی و امنیت دانش آموزان و کارمندان مان از جمله اطلاعات و داده‌های خصوصی آنها اهمیت زیادی برای بخش آموزش شهر نیویورک دارد. اولویت اصلی ما تعیین اطلاعات محرمانه فاش شده و تاثیر خاص آن بر هر یک از قربانیان است. هنگامیکه فرایند تعیین اطلاعات فاش شده، تکمیل شد، ما برای قربانیان هشدار می فرستیم. همراه هشدار، هر فردی که اطلاعاتش فاش شده، می تواند به یک سیستم رصد هویت دسترسی یابد.

بخش آموزش شهر نیویورک یکی از سازمان های متعددی است که با حمله iMOVEit روبرو شده است. گروه باج افزاریClop که به رابطه با هکرها مرتبط است، مسئولیت حمله را در اوایل ماه ژوئن قبول کرد. این گروه از یک باگ در نرم افزار انتقال فایل برای نفوذ به صدها شرکت استفاده کرده است.

۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 44156
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha