جزئیات هک‌شدن برنامه تپسی؛ منبع آلودگی برطرف شد

معاون اجتماعی پلیس فتا از برطرف شدن منبع آلودگی ناشی از یک منبع هکری در برنامه تپسی خبر داد و گفت:هیچ نگرانی برای هموطنان و خدمات گیران از برنامه تپسی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا درباره جزئیات هک شدن برنامه تپسی گفت: یک گروه هکری با هویت معلوم در ماه پیش و حدود ۱۱ روز گذشته به اطلاعات تعدادی از خدمات گیران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا می‌کنند.

وی افزود: این گروه هکری تقاضای ۳۵ هزار دلار از شرکت تپسی می‌کند تا اطلاعات خدمات‌گیرندگان را برگرداند و منتشر نکند که شرکت تپسی این کار را انجام نمی‌دهد و از گروه هکری شکایت می‌کند.

سرهنگ پاشایی در پایان گفت: در پی شکایت شرکت تپسی از این گروه هکری اقدامات قضائی انجام شده و منبع آلودگی برطرف شد. شرکت تپسی هم در حال انجام خدمات خود است و هیچ نگرانی برای هموطنان وجود ندارد.

تپسی: گروه‌ مهاجم، قصد اخاذی داشتند/ بابت این اتفاق متاسفیم

هم‌بنیانگذار شرکت حمل‌ونقل اینترنتی ایرانی با بیان اینکه یک گروه هکری قصد اخاذی از این شرکت را داشتند، گفت: بابت دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت و برداشت بخشی از اطلاعات متأسف هستم و موضوع را به صورت دقیق دنبال خواهیم کرد.

«میلاد منشی‌پور» هم‌بنیانگذار مجموعه تاکسی اینترنتی تپسی درباره دسترسی غیرمجاز هکرها به بخشی از اطلاعات کاربران این سامانه، اعلام کرد: طی روزهای گذشته، متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شدیم. به محض کشف این موضوع، ضمن ثبت شکایت، پلیس را در جریان قرار دادیم و راه دسترسی آنها را بستیم.

وی تاکید کرد: مطابق ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم، قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند.

منشی‌پور افزود: ما تصمیم گرفتیم که به این اخاذی تن ندهیم، چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم که نه‌تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سوءاستفاده‌های آتی وجود ندارد، بلکه تشویقی برای ادامه این اقدام در مورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است.

منشی‌پور تصریح کرد: در انتها، بابت این اتفاق متاسفم، مسئولیت آن را می‌پذیرم و حتماً بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع آن انجام خواهم داد. متعاقباً گزارش این بررسی را اعلام خواهم کرد.

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 46619
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha