با هک واتس‌اپ، شماره موبایل میلیون‌ها کاربر واتس‌اپ در معرض فروش است + تصویر

به نظر می‌رسد هکری شماره موبایل‌های حدود ۵۰۰ میلیون کاربر واتس اپ را در وب تاریک برای فروش عرضه کرده است که در میان آنها شماره موبایل حدود ۳۰۰ هزار کاربر ایرانی نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سایبرنیوز، در همین راستا در تاریخ ۱۶ نوامبر، هکری در یک انجمن هک در وب تاریک با پست یک آگهی جدید ادعا کرد مخزن داده ای شامل ۴۸۷ میلیون شماره موبایل را می فروشد. اطلاعات این مخزن به روز و مربوط به ۲۰۲۲ میلادی است.

طبق گزارش موجود داده های این مخزن شامل اطلاعات کاربران واتس اپ از ۸۴ کشور است. هکر فروشنده داده ها نیز مدعی است در مخزن مذکور اطلاعات بیش از ۳۲ میلیون کاربر آمریکایی نیز وجود دارد.

علاوه بر آن، حجم عظیمی از شماره موبایل های مربوط به شهروندان مصر (۴۴ میلیون)، ایتالیا (۳۵ میلیون)، عربستان سعود (۲۸ میلیون)، فرانسه (۱۹ میلیون) و ترکیه (۱۹ میلیون) در این مخزن موجود است.همچنین طبق اطلاعات موجود اطلاعات ۳۰۱ هزار و ۷۲۳ کاربر ایرانی واتس اپ نیز در مخزن فاش شده، وجود دارد. همچنین شماره موبایل ۱۰ میلیون کاربر روسی و ۱۱ میلیون کاربر انگلیسی واتس اپ نیز در مخزن مذکور وجود دارند.

هکر به این وب سایت (سایبر نیوز) اعلام کرده داده های مربوط به آمریکا را به قیمت ۷ هزار دلار، انگلیس ۲۵۰۰ دلار و آلمان را به بهای ۲ هزار دلار می فروشد.

بیشتر اوقات ممکن است هکرهای دیگر از چنین اطلاعاتی برای حملات سایبری استفاده کنند. بنابراین کارشناسان پیشنهاد کرده اند کاربران از پاسخ دادن به تماس و پیامک شماره های ناشناس اجتناب کنند.

این درحالی است که واتس اپ در سراسر جهان بیش از ۲ میلیارد کاربر ماهانه فعال در سراسر جهان دارد.

شماره موبایل میلیونها کاربر واتس اپ در وب تاریک به فروش می رود

۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 35914
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha