ناسا رونمایی کرد؛ اقامتگاه و محل زندگی فضانوردان در مریخ + عکس‌ و فیلم

ناسا از زیستگاه جدید شبیه‌سازی مریخ چاپ سه‌بعدی خود رونمایی کرد. جایی که داوطلبان «فضانورد مانند» یک سال کامل را صرف آزمایش زندگی در مأموریت‌های آینده به سیاره سرخ خواهند کرد. این اقامتگاه بنابر اعلام ناسا، پذیرای ۴ داوطلب به مدت یکسال خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، آنطور که در خبرهای پیشین آمده است ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ اولین مأموریت ارسال فضاپیمای سرنشین‌دار را برای فرود و کندوکاو در سیاره مریخ انجام دهد. با وجود اینکه اطلاعات زیادی از شرایط زندگی در مریخ در دسترس نیست، می‌توان گفت که زندگی در آن بسیار سخت و چالش‌برانگیز خواهد بود. ناسا با دانستن شرایط فعلی، اقدام به ساخت این اقامتگاه کرده و گفته است که می‌تواند پذیرای ۴ داوطلب به مدت ۱۲ ماه (یک سال) در این اقامتگاه باشد.

ناسا فعلاً تمرکز ویژه‌ای روی دو مأموریت آتی آرتمیس دارد که دومین مرحله از آن، شامل اعزام مجدد فضانوردان به سطح ماه پس از گذشت ۵۰ سال می‌شود. انتظار می‌رود که سری ماموریت‌های آرتمیس، شرایط را برای ساخت یک پایگاه فضایی در ماه هموار سازند تا بتوان از آن به عنوان یک ایستگاه موقت در سفر به مریخ استفاده نمود.

طرح اولیه اقامتگاه فضانوردان ناسا در مریخ رونمایی شد [+فیلم] - تکراتو

مأموریت‌های سرنشین‌دار می‌توانند نسبتاً طولانی باشند؛ به‌طوری که تخمین‌زده می‌شود رسیدن به مریخ تنها ۹ ماه طول می‌کشد. همین موضوع باعث شده است تا پژوهشگران ناسا نسبت به هم‌زیستی فضانوردان در محیط‌های بسیار خاص، تحقیقاتی را صورت دهند تا ایمنی آن‌ها در فضا و مریخ را تا حد ممکن تضمین کنند. به همین منظور پایگاه فضایی جانسون در ایالت تگزاس، میزبان اقامتگاه شبیه‌سازی‌شده فضایی CHAPEA است که در مساحت حدودی ۱۶۰ متر مربع پذیرای ۴ نفر داوطلب خواهد بود. از جمله ویژگی‌های این اقامتگاه می‌توان به ۹ اتاق با اتاق خواب‌های شخصی برای هر نفر در کنار سرویس بهداشتی و حمام مشترک اشاره کرد.

طرح اولیه اقامتگاه فضانوردان ناسا در مریخ رونمایی شد

مشارکت‌کنندگان در طرح اقامتگاه شبیه‌سازی‌شده فضایی CHAPEA می‌توانند با خانواده و دوستان خود در ارتباط باشند؛ اما ارتباطات با تأخیر ۲۰ دقیقه‌ای صورت می‌گیرد که به دلیل فاصله میان زمین و مریخ روی می‌دهد. به همین دلیل پیام‌های ویدیویی و متنی، تنها گزینه برای ارتباط خواهند بود و تماس تلفنی یا تصویری هم‌زمان برای آن‌ها مقدور نیست.

ناسا اعلام کرده است که محدودیت‌های در نظر گرفته شده طی این آزمایش، حتی از شرایط ایستگاه فضایی هم دشوارتر است. درصورتی‌که هر کدام از شرکت‌کنندگان نتوانند شرایط دشوار را برای ۱۲ ماه آتی تحمل کنند، می‌توانند درخواست ترک برنامه را دهند. ناسا گفته است که تعدادی اعضای جایگزین به همین منظور در نظر گرفته است.

تصاویر | رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا | فضانوردان در چنین مکانی زندگی خواهند کرد

اولین آزمایش آنالوگ کاوش سلامت و عملکرد خدمه (CHAPEA) قرار است تابستان امسال با یک خدمه چهار نفره در زیستگاه تگزاس، ایالات متحده آغاز شود.

تصاویر | رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا | فضانوردان در چنین مکانی زندگی خواهند کرد

تصاویر | رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا | فضانوردان در چنین مکانی زندگی خواهند کرد

در طول آزمایش، کارشناسان ناسا عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و سلامت جسمی روانی آنها را برای ارزیابی توانایی انسان در مقاومت در برابر شرایط کم منابع محیط مریخ بررسی خواهند کرد.

تصاویر | رونمایی از اقامتگاه مریخی ناسا | فضانوردان در چنین مکانی زندگی خواهند کرد

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 41493
منبع: دنیای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha