بانوی ایرانی نامزد اعزام اولین مسافر زن به کره ماه

یک زن ایرانی که خلبان هواپیمای شکاری کبرا است، جدیدترین عضو فضانوردان ناسا شده و ممکن است یکی از گزینه ها برای اعزام اولین مسافر زن به کره ماه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، پس از دو سال آموزش شدید، سرگرد دریایی یاسمین مقبلی که اصالتی ایرانی دارد، روز جمعه به یکی از جدیدترین فضانوردان ناسا تبدیل شد. وی در آلمان از پدر و مادر ایرانی متولد شد، اما در حالی که تنها ۸ ماه داشت به بالدوین، نیویورک نقل مکان کرد. مقبلی پس از فارغ‌التحصیلی از مهندسی هوافضا از انستیتوی فناوری ماساچوست در سال ۲۰۰۴ به عضویت نیروی دریایی در آمد. او کار خود را به عنوان خلبان H-1 Cobra آغاز کرد، شغلی که در هنگام اعزام به افغانستان در سال ۲۰۰۹ و بعدا در ۳۱ ماموریت اعزامی تفنگداران دریایی به کار گرفت، سپس بعدا به یکی از خلبانان آزمایشی نیروی تفنگداران دریایی تبدیل شد.

برندی دین، ​​سخنگوی آژانس فضایی، گفت: هنگامی که در سال ۲۰۱۷ وی جزو ۱۲ نفری بود که از بین بیش از ۱۸ هزار متقاضی برای شروع آموزش فضانوردی انتخاب شد گام دیگری را در جهت دستیابی به آرزوی مادام‌العمر خود برداشت. هنوز هم نه تنها مقبلی و بلکه هیچکدام از همکلاسی‌هایش برای هیچ ماموریتی اعزام نشده‌اند و ممکن است بعضی از آن‌ها به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شوند که یک مأموریت نسبتا معمول برای فضانوردان است.

۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
کد خبر: 10828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha