زندگی در مریخ چگونه ممکن می‌شود؟

دانشمندان در تلاش برای یافتن سیاره‌ای دیگر برای زندگی بشر، چگونگی امکان حیات در مریخ را بررسی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد دانشمندان ناسا و آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی پنتاگون (دارپا) مدت‌هاست روی طرح‌هایی کار می‌کنند تا مریخ را به خانه‌ای مناسب برای استعمارگران آینده آن تبدیل کنند، به گونه‌ای که محققان ممکن است به زودی از داستان علمی تخیلی "تلماسه" الهام بگیرند تا مریخ را به مکانی قابل سکونت تبدیل کنند. سیاره آراکیس صحرائی خیابی، یک سرزمین بیابانی بایر، شبیه به سیاره سرخ بود، اما پس از آن به جهانی سرسبز و مرطوب تبدیل شد.

بر اساس گزارش روزنامه «دیلی میل»، این برنامه‌ها شامل آزادسازی آب محبوس شده در سطح سیاره، گرم کردن هوا به طوری که ساکنان آن تا حد مرگ منجمد نشوند و واردن کردن باکتری‌ها به آنجا برای تولید اکسیژن، مشابه روش متابولیسمی که یک کرم شنی روی تپه‌ها برای جذب هوای قابل تنفس تولید می‌کند.

لیت کاینز بوم شناس در فیلم Fremen می‌گوید: چنانچه کت و شلوار Fremen در وضعیت کار خوب قرار داشته باشد، هر روز رطوبت زیادی را از دست نمی‌دهید.

این لباس بسیار شبیه چیزی است که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده می‌کنند، جایی که رطوبت موجود در هوا، فاضلاب ناشی از شستشو و حتی ادرار برای تولید آب آشامیدنی فیلتر، تقطیر و استریل می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین اشتراکات بین مریخ و آراکیس، منابع آبی عظیمی باشد که در زیر سطح سیاره به دام افتاده است، به گونه‌ای که فضاپیمای مارس اکسپرس وجود یک شکل آب یخ زده به دام افتاده در سیاره سرخ را آشکار کرده است.

پهنای این سازه دو مایل ضخامت دارد و بر اساس یک تخمین، اگر ذوب شود می‌تواند سیاره را در نزدیک به ۹ فوت آب بپوشاند.

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 53132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha