منچستر دو بر صفر برد و چند دقیقه پشت سر آرسنال ایستاد + فیلم

منچستریونایتد در خانه لیدز به مصاف این تیم رفت و موفق شد حریف را ۲-۰ شکست داده و موقتا به رتبه دوم جدول صعود کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، منچستریونایتد امشب در حالی مهمان لیدز بود که پیش از شروع این مسابقه در رتبه سوم جدول قرار داشت و می‌دانست در صورت پیروزی می‌تواند موقتاً از منچسترسیتی پیشی گرفته و در رتبه دوم جدول بایستد.

فیلم خلاصه بازی را ببینید:

لیدز که در خانه‌اش الاندرود بازی می‌کرد خیلی زود یک موقعیت خطرناک روی دروازه شیاطین سرخ ایجاد کرد. بازیکنان لیدز که صاحب یک ضربه آزاد شده بودند توپ را به درون محوطه جریمه یونایتد سانتر کردند و بامفورد می‌توانست به گل برسد که دخیا با یک مهار خوب موفق شد توپ را با پاهایش دفع کند و توپ برگشتی را سامرویل از بالای دروازه بیرون زد.

چند دقیقه بعد بازیکنان یونایتد به دلیل تکل خشن وستون مک‌کنی، بازیکن جدید لیدز، روی مالاسیا اعتراض شدیدی کردند. مالاسیا که توپ بازیکنان لیدز را قطع کرده بود قصد پیشروی داشت که با تکل بلند مک‌کنی به زمین افتاد و سرش آسیب دید تا تیم پزشکی وارد زمین شده و به او رسیدگی کند.

اولین موقعیت یونایتد در دقیقه ۲۰ به دست آمد. سابیتزر به خوبی سانچو را در سمت راست راه انداخت و پاس او به برونو فرناندز با شوت به سمت دروازه همراه شد، اما ضربه او دقت کافی را نداشت و بیرون رفت.

چند دقیقه بعد فرناندز شوت دیگری به سمت دروازه لیدز شلیک کرد که با برخورد به کوخ تغییر مسیر داد و دروازه‌بان لیدز به راحتی کنترلش کرد. فرناندز معتقد بود توپ به دست مدافع حریف برخورد کرده ولی داور با او موافق نبود.

در آخرین دقیقه نیمه اول لیدز بار دیگر خطرناک ظاهر شد. سامرویل دروازه دخیا را نشانه گرفت ولی او با واکنشی خوب توپ را دفع کرد و مگوایر و مالاسیا در ادامه توپ برگشتی را کامل دفع کردند تا دروازه یونایتد نجات پیدا کند.

در دقیقه ۴۵+۱ برونو فرناندز از اشتباه ووبر استفاده کرده و بعد از قطع توپ وارد محوطه جریمه شد، اما در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان نتوانست او را مغلوب کند و مسلیه موفق شد مانع باز شدن دروازه تیمش بشود. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

لیدز مثل نیمه اول در این نیمه هم خیلی زود اولین موقعیت را خلق کرد. پاس خوب آدامز با شوت کم‌ ارتفاع سامرویل به سمت دروازه یونایتد می‌رفت که دخیا یک بار دیگر ناجی دروازه تیمش شد.

دو دقیقه بعد اشتباه مگوایر باعث شد سامرویل با پیشروی توپ را به بمفورد بسپارد. او پاسی خوب برای هریسون در دهانه دروازه یونایتد ارسال کرد که او با بی‌دقتی توپ را از کنار دروازه بیرون زد.

یونایتد در دقایق بعدی به دنبال رسیدن به گل، لیدز را تحت فشار گذاشته بود. در دقیقه ۶۳ دالوت پاس دریافتی از گارناچو را با شوتی سنگین به سمت دروازه لیدز شلیک کرد، اما با واکنش سنگربان این تیم توپ به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه لیدز نشد.

چند دقیقه بعد لیدز صاحب یک ضربه کرنر شد. ارسال هریسون در شلوغی محوطه جریمه به ایلینگ رسید که کسی او را مهار نکرده بود. شوت آکروباتیک این بازیکن لیدز اما دقیقا به جایی رفت که دخیا انتظارش را می‌کشید.

لیدز یک بار دیگر با اشتباه لوک شاو توپ را تصاحب کرد و به سامرویل رساند. او از زاویه بسته شوتی به سمت دروازه یونایتد شلیک کرد ولی دخیا بار دیگر با پاهایش مانع از باز شدن دروازه شیاطین سرخ شد.

در دقیقه ۸۰ یونایتد موفق شد به گل برسد. سابیتزر با پاسی تماشایی لوک شاو را در سمت چپ صاحب توپ کرد. سانتر او به درون محوطه جریمه ارسال شد و رشفورد از میان ووبر و جونیور فیرپو با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کرد. این گل با VAR بررسی شد تا احتمال آفساید بودن آن منتفی شود و داور اعلام کرد گل سالم به ثمر رسیده است.

1801078

1801077

1801076

یونایتد که از گلزنی روحیه گرفته بود برای رسیدن به گل دوم تنها ۵ دقیقه زمان لازم داشت. ووت وخهورست با یک پاس رو به جلو الخاندرو گارناچو را صاحب توپ کرد و این جوان آرژانتینی با پشت سر گذاشتن کخ از سمت چپ محوطه جریمه به سمت دروازه مسلیه شلیک کرد و دومین گل یونایتد را به نام خود ثبت کرد.

1801075

1801074

1801073

در حالی که تنها یک دقیقه به پایان وقت‌های قانونی باقی مانده بود هواداران لیدز به شدت به داور اعتراض کرده و معتقد بودند یک پنالتی باید به سود تیم‌شان اعلام شود. آن‌ها معتقد بودند فرد در محوطه جریمه خودی توپ را با دست زده است، اما داور این ادعاها را نپذیرفت و بازی ادامه پیدا کرد. یونایتد در یک ضدحمله سریع توپ را به گارناچو رساند. شوت او توسط کخ دفع شد و برونو فرناندز توپ برگشتی را به سمت دروازه لیدز شلیک کرد که این بار دروازه‌بان این تیم موفق شد توپ را دفع کند.

بازی در دقایق پایانی حوادث زیادی داشت. در دقیقه ۹۰ برونو پاس خوبی به رشفورد داد و او با وارد شدن به محوطه جریمه دروازه مسلیه را هدف گرفته و باز کرد، اما پرچم کمک‌ داور بالا رفت و VAR تائید کرد که این گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده است.

در دقیقه ۹۰+۳ بار دیگر یونایتد به گل رسید، اما این گل مردود اعلام شد. برونو کرنر را روی دروازه ارسال کرد و الانگا بالاتر از همه به توپ ضربه زد. در حالی که مگوایر سعی می‌کرد توپ را به سمت دروازه شلیک کند وخهورست از راه رسید و با یک والی از بالای سر مسلیه دروازه را باز کرد. اما این بار هم پرچم کمک‌ داور بالا رفت و این گل مردود شد.

بازی در نهایت با پیروزی ۲-۰ یونایتد به پایان رسید. لیدز در این بازی موقعیت‌های بیشتری داشت و منچستریونایتد تا دقیقه ۸۰ که به گل رسید نتوانسته بود چندان خطرناک روی دروازه لیدز ظاهر بشود.

شیاطین سرخ حالا با ۴۶ امتیاز از ۲۳ بازی در رتبه دوم جدول هستند. البته منچسترسیتی دو بازی از آن‌ها کمتر دارد و ۴۵ امتیازی است و ساعتی دیگر می‌تواند بار دیگر به رتبه دوم برگردد.

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: 39270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha