اصلاح پیش نویس قانون بازار، عمق بخشی به بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه هدف از اصلاح پیش نویس قانون اوراق بهادار، افزایش کارایی بازار دانست و گفت: افزایش کارایی و عمق بخشیدن به بورس قطعا می‌تواند ما را مقصود مطلوب در این پیش نویس برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شهاب خدابخشیان، یکی از مشکلات اساسی در بازار سرمایه را کوچک بودن ظرف این بازار بیان کرد و گفت: نبود توانمندی بازار سرمایه در پوشش دادن به عطش سرمایه‌گذاران هم ناشی از همین کوچک بودن ظرف بورس است که باید برای رفع آن‌ها عمق بازار را کم کرد.

او افزود: در این خصوص باید از یک سو، توجه بیش از پیش به مقررات زدایی صورت گیرد و از سوی دیگر، تصمیم گیری‌های دقیق و اصولی انجام شود تا در هر دو طرف یعنی، سرمایه گذار، سرمایه پذیرو ناشران رقبت بیشتری وجود داشته باشند. همچنین بازار اوراق بهادار نیز نقش فعالانه تری ایفا کند تا بتوان کارایی بازار سرمایه را بیشتر و بیشتر کرد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: پیشنهاد می‌شود که به نظرات متخصصین بازار سرمایه و افرادی که در بطن بازار سرمایه فعالیت می‌کنند، نیز توجه کرد تا تشکل‌های خود انتظام نقش اساسی تری را در قانون بازار اوراق بهادار ایفا کنند.

خدابخشیان اظهار کرد: در نهایت باید به جایی برسیم که زحمت قانون‌گذار و نهاد ناظر کمتر شود و نقش اصلی به سمت متخصصین و مشاورین سپرده شوند و آن‌ها بازار را به گونه‌ای تنظیم کنند و روند کار را پیش ببرند که کمترین تخلفات و اشکالات در این سیستم اتاق بیفتد.

۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 30274

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha