گروه هکری معروف مقصر فروپاشی تاریخی لونا را معرفی کرد

گروه هکری معروفِ Anonymous در یک ویدئوی جدید دو کوان، موسس بنیاد ترا، را به‌ عنوان هدف جدید خود معرفی کردند. Anonymous مدعی شد که دو کوان به تنهایی مسئول کلاهبرداری میلیاردها دلار از دارایی متعلق به سرمایه‌گذاران خرده فروش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، این مجموعه از هکرها که به عقیده‌ی بسیاری «رابین‌ هود دنیای مدرن» هستند به این مطلب اشاره کرد که دو کوان درگذشته بی‌شرمانه شکست سایر پروژه‌های رقیب را سرگرم‌کننده قلمداد کرده بود و منتقدانی که پرسش‌های دشوار از وی می‌پرسیدند را ضعیف خوانده است.

این گروه در ادامه متذکر شد که دو کوان درحال حاضر در معرض اتهامات گوناگونی به خاطر کلاهبرداری و سوءقصد قرار دارد. در این ویدئو گفته شده است که علی‌رغم ادعای دو کوان مبنی بر از دست دادن تمام دارایی‌ خود مانند سایر دارندگان توکن‌های ترا (UST)، وی ماهانه میلیون‌ها دلار از این پروتکل درآمد کسب کرده است.

Anonymous با اشاره به اینکه احتمال شکست برای برخی از پروژه‌ها وجود دارد گفت ترا از ابتدای کار نیت خوبی نداشته و ما درحال افشای رازهای بسیاری هستیم که دو کوان سعی در پنهان‌سازی آن‌ها داشته است. این هکرها هشدار دادند که جرایم فراوان دیگری با وی مرتبط است که به مرور از آن‌ها آگاه خواهیم شد.

دو کوان اخیرا در مصاحبه‌ای که با نشریه‌ی وال استریت داشته است از برخی از اظهارات خود در جریان فروپاشی ترا ابراز پشیمانی کرده است. همان‌طور که خواندیم با شروع ماه می (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) ترا به‌تدریج پشتوانه یا پگ یک دلاری خود را ازدست داد و شرایط برای شبکه‌ی ترا نابسامان شد. در این شرایط بلاک‌چین ترا دو مرتبه به حالت تعلیق درآمد و لونا (LUNA) با کاهش ۱۰۰ درصدی ارزش خود مواجه گشت.

۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 29845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha