تشدید قوانین نظارتی کریپتو در کره جنوبی پس از فروپاشی ترا (LUNA)

ریزش شدید ترا و لونا در ماه گذشته باعث شده تا نظارت دستگاه های دولتی کره جنوبی بیشتر شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی راداراقتصاد، براساس گزارش رسانه‌های داخلی کره جنوبی، سازمان نظارت بر امورمالی (FSS) از 157 درگاه پرداخت خواستار تسلیم اطلاعات مربوط به خدمات رمز ارز، افشای دارایی‌های دیجیتال و طرح‌های پیشبردی شده است. FSS اذعان داشت که تنها 6 شرکت خدمات پرداختی مالک دارایی‌های دیجیتال هستند. پس از فروپاشی شبکه‌ی ترا در ماه اخیر و تحمیل خسارت میلیارد دلاری به دارندگان توکن‌های LUNA و UST، دولت کره جنوبی خواستار تشکیل و آغاز به کار کمیته‌ی ویژه‌ی دارایی‌های دیجیتال شده است.

طبق اطلاعاتی که از قوانین نظارتی حاضر در دسترس است، دستورالعمل‌های جدید سعی در ارزیابی شدید دارایی‌های نوظهور، بررسی مبادلات، نظارت بر بازار و معیارهای نوین آشکارسازی خواهد داشت. صرافی‌های مهم کره جنوبی نیز کمیته‌های انحصاری خود را برای پیشگیری از یک فروپاشی شبیه به ترا تشکیل داده‌اند.

سخت‌گیری رگولاتورها درپی فروپاشی ترا

FSS علاوه بر تدابیر فوق در یک کنفرانس مجازی با سایر سازمان‌های نظارتی حوزه‌ی آسیا-اقیانوسیه گفتگو کرده است. مقامات کشورهایی همچون چین، ژاپن و استرالیا در این کنفرانس حضور داشته و سازمان نظارت بر امورمالی اندونزی میزبانی آن را عهده‌دار بود.

نماینده‌ی کره جنوبی در طول این جلسه بر لزوم تدوین قانون‌گذاری منسجم برای رمز ارزها، توسعه‌ی چهارچوب رگولاتوری و اقدامات انضباطی پیشگیرانه تاکیید کرد. تمرکز بی‌سابقه‌ی این سازمان‌های رگولاتوری درپی ریزش ناگهانی شبکه‌ی ترا و تاثیر منفی آن بر کل بازار کریپتو صورت می‌گیرد. علی‌رغم آنکه بسیاری از سرمایه‌گذاران موفق به فراموش کردن این فاجعه شده‌اند، مقامات مالی در سراسر جهان این رخداد را زنگ خطری جهت تشدید قوانین کریپتو قلمداد کرده‌اند.

مقامات رسمی کره جنوبی طی هفته‌های اخیر درپی نشانه‌هایی از دستکاری عمدی قیمت بوده و معتقدند که توسعه‌دهندگان و تیم لونا از احتمال بروز چنین اختلالی اطلاع داشته‌اند. گفته می‌شود یکی از کارمندان سابق Terraform Labs در این خصوص شهادت داده است.

۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
کد خبر: 28924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha