فروپاشی ترا (UST) عامل اصلی ریزش بازار بیت‌کوین نبوده است

یک ماه پیش شبکه ترا فروپاشید و توکن آن یعنی لونا سقوط آزاد کرد حالا کارشناسان به سوالات مرتبط با این فروپاشی و روند نزولی سنگین در بازار ارزهای دیجیتال پاسخ می دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، پلتفرم تحلیلی بلاک‌چین Chainalysis گزارشی درخصوص فروپاشی شبکه‌ی ترا و استیبل‌کوین بومی آن UST منتشر کرده است، این موسسه رویداد فوق را عامل اصلی ریزش بازار رمز ارز و مخصوصا بیت‌کوین قلمداد نکرده بلکه آن را با روند نزولی سهام بازار فناوری مرتبط می‌داند.

Chainalysis مدعی شد که همبستگی بیت‌کوین با سهام فناوری پدیده‌ی جدیدی است به طوری که این رمز ارز برتر ارتباط تنگاتنگی با شاخص بخش فناوری NASDAQ-100 و S&P 500 در سال جاری داشته است.

Chainalysis: فروپاشی ترا (UST) عامل اصلی ریزش بازار بیت‌کوین نبوده است

به عقیده‌ی Chainalysis فروپاشی توکن UST عاملی تشدیدکننده و کوتاه‌مدتی بر ریزش بیت‌کوین بوده است، اما بیت‌کوین رفتار قیمتی خود را براساس دارایی‌های غیر کریپتو تنظیم کرده است. ریزش ترا باعث اوج‌گیری بازخرید استیبل‌کوین‌ها نیز شد و داده‌های صرافی‌های مختلف حاکی از افزایش حجم مبادلات این توکن‌ها بین نهم و دوازدهم ماه می (19 تا 21 اردیبهشت) بوده است.

Chainalysis: فروپاشی ترا (UST) عامل اصلی ریزش بازار بیت‌کوین نبوده است

در ادامه‌ی این گزارش آمده است: «همزمان با سقوط UST تمام سرمایه‌گذاران، اعم از خرده‌فروشان و بازیکنان بزرگ سازمانی، شروع به فروش استیبل‌کوین‌های خود کردند».

فروپاشی UST

Terraform Labs که به اختصار TFL نامید می‌شود در روز هفتم می (17 اردیبهشت) طی یک برنامه‌ی از پیش تعیین‌شده اقدام به برداشت 150 میلیون دلار از استخر نقدینگی 3pool نمود.

هنوز مدت کوتاهی از این خروج سرمایه نگذشته بود که دو کاربر با توالی دو ساعت درخواست تبادل 185 میلیون دلار از توکن‌های UST خود را با استیبل‌کوین USDC ثبت کردند، این فرآیند موجب آسیب‌دیدگی استخر 3pool شد زیرا از حجم نقدینگی آن کاسته شده بود. TFL نیز برای تعدیل سطح نقدینگی استخر مذکور مجددا 100 میلیون دلار دیگر از آن برداشت نمود.

این دو تراکنش عظیم باعث شد تا UST پِگ یا پشتوانه‌ی دلاری خود را از دست بدهد، به علاوه فروش بی‌رویه‌ی این توکن در اکثر صرافی‌ها به فروپاشی شدید آن دامن زد.

بنیاد ترا (LFG) با فروش میلیاردها دلار ذخیره‌ی بیت‌کوینی سعی در حفظ جایگاه UST داشت اما متاسفانه این استیبل‌کوین در چرخه‌ی مرگ قرار گرفته بود و به سرعت از بازار حذف شد.

۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 29127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha