زیر و بم جهش ۲۰۰ درصدیقیمت لونا ۲

​​​​​​​قیمت لونا ۲ طی شبانه‌روز گذشته درحالی جهش ۲۰۰ درصدی داشته که ارزش بیت‌کوین، اتریوم و سایر توکن‌های سرشناس در این مدت یک تا پنج درصد افزایش پیدا کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از فرارو- قیمت لونا ۲ ظرف یک روز ۲۰۰ درصد رشد داشته است. لونا ۲ یا همان ترا ظهر شنبه ۱۹ شهریور حدود شش دلار رسید معامله شد درحالی که برای خرید آن در روز جمعه به کمتر از دو دلار نیاز داشتید. جهش ۲۰۰ درصدی قیمت لونا ۲ از این لحاظ عجیب است که در ۲۴ ساعت گذشته بیت‌کوین به‌عنوان سردمدار بازار ارز دیجیتال بازدهی مثبت چهار درصدی داشته و قیمت سایر توکن‌های سرشناس مثل اتریوم، ریپل، کاردانو، دوج‌کوین و شیبا بین یک تا پنج درصد افزایش پیدا کرده است. حالا تریدرهایی که روی لونا ۲ حساب کردند در یک روز شاهد رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌شان هستند، اما آن‌ها الان احتمالا ماجرای لونا کلاسیک و سقوط تاریخی آن را در ذهنشان مرور می‌کنند و هنوز درباره آینده لونا ۲ با اطمینان صحبت نمی‌کنند.

بازدهی ۲۰۰ درصدی لونا ۲ در ۲۴ ساعت گذشته

قیمت لونا ۲ که با نام ترا شناخته می‌شود در شبانه‌روز قبلی جهش ۲۰۰ درصدی داشته است. قیمت لونا ۲ امروز شنبه ۱۹ شهریور ۵.۹ دلار به‌ثبت رسید درحالی که صبح جمعه خرید آن معادل ۱.۹ دلار تمام می‌شد. با درنظر گرفتن نرخ فعلی دلار، قیمت فعلی لونا ۲ که ۵.۹ دلار است، معادل ۱۸۱ هزار تومان است و دیروز معامله‌گران ایرانی بازار ارز دیجیتال برای خرید هر واحد لونا ۲ حدود ۵۸ هزار تومان پرداخت می‌کردند. قیمت لحظه‌ای لونا ۲ صبح امروز درحالی ۵.۹ دلار به‌ثبت رسید که بیشترین قیمت این ارز دیجیتال طی شبانه‌روز گذشته ۶.۲ دلار به‌ثبت رسیده است. رشد ۲۰۰ درصدی قیمت لونا درحالی اتفاق افتاد که اغلب توکن‌های سرشناس دنیا در این مدت رشد قیمت جزئی داشتند. بیت‌کوین به‌عنوان رهبر بازار ارز دیجیتال بازدهی روزانه چهار درصدی داشته، قیمت اتریوم که از نظر تسلط به بازار، دومین توکن مهم دنیا است در این مدت کمتر از دو درصد افزایش داشته و سرمایه‌گذاران ریپل، کاردانو، دوج‌کوین، ترون و شیبا بین یک تا پنج درصد سود کردند.

عملکرد روزانه لونا ۲ در یک نگاه

قیمت جمعه ۱۸ شهریور

قیمت شنبه ۱۹ شهریور

بازدهی

بیشترین قیمت

۱.۹ دلار

۵.۹ دلار

۲۰۰ درصد

۶.۲ دلار

فاصله ۶۰ درصدی لونا ۲ با قله تاریخی

قیمت لونا ۲ که شنبه ۱۹ شهریور به ۵.۹ دلار رسید، حدود ۶۰ درصد با قله تاریخی خود فاصله داشت. قیمت لونا ۲ در روز تولد این توکن یعنی ۲۸ می ۲۰۲۲ که مصادف با هفتم خرداد امسال است، ۱۶.۴۸ دلار به‌ثبت رسید و نسبت به آن موقع شاهد افت ۱۰.۵ دلاری قیمت لونا ۲ هستیم که تقریبا معادل ریزش ۶۰ درصدی ارزش این ارز دیجیتال نسبت به قله تاریخی خود محسوب می‌شود. لونا ۲ در اولین قدم خود روز هشتم خرداد از محدوده ۱۶ دلار به پنج دلار سقوط کرد و از اواخر خرداد در محدوده یک دلار معامله شد. این روند ادامه داشت اما از دیروز شاهد پیشروی قیمت لونا ۲ هستیم. روز شنبه ۱۹ شهریور حجم معاملات لونا ۲ حدود ۷۹۰ میلیون دلار برآورد می‌شد که این رقم سهم لونا ۲ را از کل سرمایه بازار ارز دییجتال حدود هفت‌دهم‌درصد نشان می‌داد.

تفاوت لونا کلاسیک و لونا ۲

لونا ۲ اواخر ماه می‌میلادی یعنی هفته اول خرداد امسال برای نجات شبکه ترا راه‌اندازی شد. ارز دیجیتال لونا که الان آن را با نام ترا کلاسیک می‌شناسیم اردیبهشت امسال ریزش تاریخی را تجربه کرد و به پیشنهاد دوکوآن مدیرعامل شبکه ترا، روز هفتم خرداد شاهد تولد لونا ۲ بودیم. قیمت لونا یا همان ترا کلاسیک روز پنجم آوریل ۲۰۲۲ که مصادف با ۱۶ فرودین است، به قله ۱۱۹ دلار رسید، اما بخت با ترا یار نبود و قبل از اتمام اردیبهشت، ارزش این ارز دیجیتال به حدود صفر دلار سقوط کرد. الان لونا کلاسیک با دراختیار داشتن دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از حجم بازار، جایگاه ۲۰۲ را بین انواع ارز دیجیتال دنیا به خود اختصاص داده و لونا ۲ از این حیث رتبه ۲۲۸ را در اختیار دارد.

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 32788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha