طرح مجلس برای کمک معیشتی به ۶۰ میلیون نفر مراحل پایانی را طی می‌کند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مجلس برای کمک معیشتی به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در قالب اصلاح قانون بودجه سال جاری، مراحل نهایی را طی می‌کند.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در نشست اعضای شورای اداری شهرستان خنداب اظهار کرد: تقویت معیشت مردم رویکرد مجلس یازدهم است و در این راستا مجلس برنامه‌ها و طرح‌های خوبی را در دست بررسی دارد.

وی تصریح کرد: برای شش ماهه باقی مانده از سال در قالب اصلاح قانون بودجه طرحی در مجلس تهیه شده که بتواند حدود ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را برای کمک‌های معیشتی زیرپوشش قرارد دهد که هم اکنون مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد و امید است با نهایی شدن آن در آینده بتوان گام‌های موثری در انجام کمک اضطراری برای افراد ضعیف برداشت.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص بحث قانون خرید تضمینی گندم مجلس به منظور حمایت از گندم به عنوان یک کالای استراتژیک طرح دو فوریتی را به تصویب رساند، تشکیل شورای تعیین قیمت‌  تضمینی گندم  با مشارکت کشاورزان اقدامی خوبی بود که در مجلس صورت گرفت.

کریمی ادامه داد: امسال قیمت گندم ۴ هزار تومان تعیین شد که نسبت به سال‌های گذشته رشد خوبی داشت، هرچند در مقایسه با گرانی‌ها و فشاری که به کشاورزان وارد می‌شود، رقم زیادی نیست.

وی بیان داشت: در مورد مهار تورم، جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و جلوگیری از کمبود کالا به صورت مستمر جلساتی در مجلس برگزار می‌شود تا از این شرایط عبور کنیم، اعتقاد ما بر این است که بخشی از گرانی‌ها واقعی و منطقی نیست، بخشی ناشی از توطئه و دسیسه دشمن برای برهم زدن اقتصاد کشور  و بخشی مربوط به منفعت‌طلبی سودجویان است که باید با افراد سودجو برخورد قاطع صورت گیرد.

 نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس  در ادامه با اشاره به نبود اینترنت در برخی از روستاهای شهرستان خنداب گفت: در یکی از روستاهای این شهرستان ۱۱۰ دانش‌آموز از نبود اینترنت رنج می‌برند که در نشستی که با حضور مسوولان ذی‌ربط برگزار شد، مقرر شد تا دهه فجر ۳۰ روستای فاقد اینترنت به شبکه اینترنت وصل شوند و مشکل دسترسی آنها برطرف شود.

کریمی بیان کرد: در سال جاری پروژه تنها استخر سرپوشیده خنداب یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، پروژه جاده دسترسی غرب به قره‌چای یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان صد درصد تخصیص اعتبار خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد:  تکمیل سالن ورزشی روستای دهچال و زمین چمن روستای جاورسیان نیز از طرح‌های مهم عمرانی در حوزه ورزش است که با جدیت دنبال می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در ادامه بر لزوم توجه به ایجاد صنایع تبدیلی در شهر خنداب با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالای کشاورزی این شهرستان تاکید کرد.

۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: 2910

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha