علی رغم اینکه اقتصاد ایران وارد ریل رشد شده اما مردم گلایه مند هستند/کاهش تورم برای مردم ملموس نیست/تامین مسکن بخش قابل توجهی از درآمدهای مردم را می بلعد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم کاهش تورم و احساس رضایت بیشتر در تامین معاش و رفع نیازمندیهای روزانه است که متاسفانه علی رغم فعالیت های صورت گرفته این موضوع برای مردم ملموس نیست و روی رضایتمندی مردم نسبت به عملکردها سایه انداخته است پس باید گفت مردم به درستی گلایه می کنند چرا که قادر به رفع نیازهای روزمره خود نیستند.

گروه اقتصاد کلان پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با راداراقتصاد در خصوص رشد اقتصاد ایران و برآوردهایی از چرایی عدم مشاهده رشد اقتصادی در بهبود وضعیت معاش مردم جامعه گفت: خوشبختانه براساس آمارهای اعلام شده از سوی مراکز بین المللی اقتصاد ایران در مسیر رشد قرار گرفته است، چرا که قابل پیش بینی بود با حذف محدودیت های کرونایی و بازگشتن وضعیت عادی به مشاغل خدماتی اقتصاد به وضعیت گذشته خود تا حدی نزدیک شود و رشدی را تجربه کند.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد: فروش نفت و افزایش صادرات نفتی و ایجاد زیر ساخت هایی برای توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه ای را نیز می توان از عوامل مهم در رشد اقتصاد ایران معرفی کرد اما علی رغم اینکه اقتصاد ایران وارد ریل رشد شده است مردم نسبت به این موضوع گلایه مند هستند که آثار رشد در معیشت آنها نمود نداشته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گلایه مردم به حق درست است چرا که علی رغم اینکه اقتصاد وارد مسیر رشد شده اما این دستاورد هنوز نتوانسته سفره مردم را پررنگ کند به همین خاطر مردم از شرایط موجود رضایت ندارند.

وی در این باره بیان داشت: یکی از مهمترین مطالبات مردم کاهش تورم و احساس رضایت بیشتر در تامین معاش و رفع نیازمندیهای روزانه است که متاسفانه علی رغم فعالیت های صورت گرفته این موضوع برای مردم ملموس نیست و روی رضایتمندی مردم نسبت به عملکردها سایه انداخته است پس باید گفت مردم به درستی گلایه می کنند چرا که قادر به رفع نیازهای روزمره خود نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در پاسخ به این پرسش که برای رفع نیازهای مردم بخصوص در بخش تامین معیشت چه راهکاری ارائه می دهید، گفت: بخشی از روندی که برای بهبود معیشت مردم باید طی شود وابسته به فعال کردن بخش های پیشران اقتصادی است مثل ساخت و ساز مسکن.

وی در این باره توضیح داد: ساخت و ساز و انقلاب در حوزه مسکن از این جهت حائز اهمیت است چرا که علاوه بر تامین مسکن مردم که بخش قابل توجهی از درآمدهای مردم را می بلعد و صرف پرداخت هزینه های سرسام آور اجاره بها می شود، منجر به ایجاد شغل و فعال شدن بسیاری از مشاغل در حین ساخت و ساز خانه می شود.

وی در این باره خاطر نشان کرد: مشاغل بسیاری به صورت مستقیم و غیر مستقیم با بخش مسکن مرتبط هستند، اما علی رغم آگاهی به این مساله متاسفانه دولت تا کنون کار جدی درحوزه مسکن صورت نداده و تولید مسکن فعال نشده است در حالی که این حوزه یکی از بخش هایی است که می تواند منجر به انقلابی در اقتصاد ایران شود.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا خاطر نشان کرد: راهکار بعدی نظارت جدی بر زنجیره تولید و حمایت از بخش تولید است. برخی صنایع و تولیدات باید مورد حمایت جدی دولت قرار بگیرند اما برخی صنایع که ارز دولتی دریافت می کنند اما محصولات خود را حتی گرانتر از نرخ های بین المللی به فروش می رسانند باید مورد پیگرد و برخوردهای قاطعانه قرار بگیرند تا حق مصرف کننده داخلی با گران فروشی هایی از این دست زائل نشود.

۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
کد خبر: 48762

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha