رشد ۱۵ هزار و ۵۲۶  واحدی شاخص کل بورس / استقبال از غذایی‌ها با گرانی آرد + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۱۵ هزار و ۵۲۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۷۹۶ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد و با شروع رنج کشی های مثبت در صنعت خودرو، موج قوی از تقاضا در بازار شکل گرفت، هرچند که در نیمه دوم بازار با افزایش نسبی عرضه ها مواجه بودیم اما در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۱۵.۵۲۶ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه (۶اردیبهشت ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با ۱۵ هزار و ۵۲۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۲۶ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴ هزار و ۷۹۶ هزار رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را متعادل و مثبت آغاز کرد و با شروع رنج کشی های مثبت در صنعت خودرو، موج قوی از تقاضا در بازار شکل گرفت، هرچند که در نیمه دوم بازار با افزایش نسبی عرضه ها مواجه بودیم ولی در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۱۵.۵۲۶ واحدی به پایان رساند.

گروه نفت و پالایش، با توجه به رشد قیمت نفت و زمزمه اخبار و اتفاقات خاص این گروه در صورت های مالی با رشد قیمتی مواجه بود و در پایان نمادهای شتران در دامنه ۱ درصد مثبت، شبندر بیش از ۲ درصد و شپنا نزدیک به آستانه بالای قیمتی معامله شدند.

بانکی ها هم با افزایش نسبی تقاضا همراه بودند، نمادهای وبملت، وتجارت و وبصادر در دامنه ۱ تا ۲ درصد مثبت مورد معامله قرار گرفتند، نمادهای وملل و وسالت هم با صف خرید مواجه بودند. پتروشیمی ها نیز همسو با کلیت بازار مثبت و رو به بالا معامله شدند، نمادهای تاپیکو، نوری و شسینا بیشترین حجم معاملاتی در این گروه را داشتند.

خودرویی ها نیز که همچنان نبض تپنده بازار هستند امروز مورد توجه خریداران قرار داشتند و در پایان نمادهای خودرو و خبهمن در محدوده ۳ درصد مثبت و نمادهای خساپا، خگستر و وساپا با صف خرید بسته شدند.

فلزات اساسی و معدنی هم با توجه به رشد قیمت های جهانی متعادل و مثبت داد و ستد شدند، بزرگان گروه از جمله نمادهای فولاد و فملی کمی بالاتر از صفر تابلو و کوچکترهایی نظیر فتوسا، فسازان و فزر با صف خرید به کار خود پایان دادند.

افزایش قیمت آرد گندم سبب توجه به صنایع غذایی و زراعتی شده است. در ساختمانی ها نیز اوضاع معاملاتی مساعد به نظر می رسد و رشد قیمتی محسوس است. بیمه ای ها هم که در حال شناسایی سود تسعیر ارز در قالب گزارش های پایان اسفند ماه می باشند، امروز هم مثبت بودند. در میان معاملات متعادل و مثبت گروه سیمان نماد سبزوا از صف خرید برخوردار بود.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد زاگرس در قیمت ۱۷۴.۹۰۰ ریال و نزدیک به ۱ درصد مثبت تابلو اشاره کرد.

رشد ۱۵ هزار و ۵۲۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۵ هزار و ۵۲۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۵۲۲ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز۴ هزار و ۷۹۶ واحد رشد کرد و به رقم ۴۱۰ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۳۵ هزار معامله به ارزش ۶ هزار و ۵۲۴ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، تاپیکو، شپنا، شستا، نوری، شبندر، خودرو بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خساپا، شستا، خودرو، شپنا، شبندر، شتران، خبهمن از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۷۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۶ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۹۰۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۳۴۲ هزار معامله به ارزش حدودی ۴ هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان انجام شد.

سهام زاگرس، صبا، فزر، کگهر، شگویا، ومهان بیشترین تاثیر مثبت و نماد آریا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد آریا، کرمان، فزر، دسانکو، فجهان، گدنا، توسن است.

انتهای پیام. /

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 27602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha