خرید و فروش رمزارزها اینماد نمی‌گیرد

معاون تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: به علت عدم قانون گذاری در حوزه رمز ارزها به این نوع کسب و کار اینماد نمی‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان آقای محمد جواد هادی گفت: برای حوزه‌های مقررات گذاری نشده مانند رمز ارزها سازوکاری را با همکاری بانک مرکزی و بخش خصوصی تحت عنوان سایر حوزه‌های مالی طراحی کرده ایم، که هنوز برای آن قانون گذاری صورت نگرفته، اما جلو ارائه درگاه پرداخت آن‌ها  را  نمی‌گیریم، بلکه  وضع موجود را حفظ  و در این حوزه  نقشی خنثی ایفا می کنیم.

او می‌گوید: با نظر بانک مرکزی امکان دریافت درگاه پرداخت برای این نوع سازوکارها وجود دارد به این صورت که افراد در داخل سامانه اینماد سایر حوزه‌های مالی را انتخاب می‌کنند و بعد از طی فرآیند و ثبت اطلاعاتشان، سازمان تجارت الکترونیک  اطلاعاتشان را بدون گرفتن تعرفه ای از فرد درخواست کننده به بانک ارجاع می دهد. اگر بانک مرکزی تایید دهد این افراد می توانند درگاه پرداخت بگیرند، در گذشته بانک مرکزی و شاپرک این اختیار را داشته اند.

بر اساس قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی و مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸ خرید و فروش رمز ارزها در کشور ممنوع است، یک روز پس از تصویب مصوبه هیئت دولت، شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک، به شرکت‌های پرداخت یاری ابلاغیه‌ای ارسال کرد که بر اساس آن، خدمات پرداخت الکترونیک به پذیرندگان پشتیبانی شده که خدمات فروش رمز ارز را ارائه می‌دهند ممنوع اعلام شد، اما هم اکنون طبق گفته روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کسب و کارهای فعال در حوزه‌های مالی جدید می‌توانند، در صورت تأیید بانک مرکزی (شاپرک) بدون دریافت اینماد درگاه پرداخت دریافت کنند

۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 26919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha