پنج ارز دیجیتال پرطرفدار در سال ۲۰۲۲ + جدول و نمودار

تحقیقات در مورد رمزارارزهایی که بیشترین جست‌وجو را در سرتاسر جهان داشته‌اند، چشم‌انداز تقریبی در مورد سرمایه‌گذاران خرد در سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت‌کوین به دلیل موقعیت و نام تجاری برتر و همچنین قرار گرفتن در لیگ خاص تمرکززدایی، همچنان پرجست‌وجوترین ارز دیجیتال است و در سال ۲۰۲۲ نیز در صدر جدول قرار گرفت.

ارزهای رمزنگاری شده در سال ۲۰۲۲ از حمله فدرال رزرو جنگ طلب و انفجار پلتفرم‌های رمزنگاری FTX، Terra، Celsius Network و غیره به شدت آسیب دیده‌اند.

پنج ارز دیجیتال پرطرفدار در سال ۲۰۲۲ + جدول و نمودار

ارزش بازار تمام ارزهای رمزنگاری شده در مجموع ۷۰ درصد کاهش یافته و به حدود ۷۷۰ میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده تسلیم گسترده معامله گران و سرمایه‌گذاران است.

طبق گزارش گوگل ترندز، کاهش تقاضا همچنین درخواست‌های اینترنتی برای کلمه کلیدی «خرید ارز دیجیتال» را به پایین‌ترین حد خود از فوریه ۲۰۲۰ رسانده است.

با این وجود، آخرین گزارش پرداخت‌های جهانی مصرف‌کنندگان Accenture در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که علاقه خرده فروشی‌ها به ارزهای دیجیتال با وجود سقوط بازار در سال ۲۰۲۲ همچنان بالاست. دلایل ارائه شده توسط پاسخ دهندگان شامل سرمایه گذاری‌های بلند مدت (۲۸%)، کنجکاوی (۲۲%)، حدس و گمان کوتاه مدت (۲۱%) و موارد دیگر است.

در همین حال، تحقیقات جداگانه‌ای توسط پورتال مالی شخصی DollarGeek در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده سال ۲۰۲۲ که بیشترین جست‌وجو را در سرتاسر جهان داشته‌اند، انجام شده است. این گزارشات می‌تواند چشم‌اندازی تقریبی در مورد سرمایه‌گذاری‌های بازیگران خرد تا سال ۲۰۲۳ را ارائه دهد.

بیت کوین همچنان بیشترین سرچ گوگل را دارد. در تحقیقات DollarGeek، بیت کوین، با جستجو ماهانه حدودا ۲۸.۴۱ میلیون در سراسر جهان، به عنوان بیشترین رمزارز جستجو شده در سال ۲۰۲۲ ظاهر شد.

علاقه به بیت کوین با توجه به ریزش ۶۵ درصدی آن در سال ۲۰۲۱۲، همچنان نسبت به سایر رمزارزها در سطح بالایی قرار داشت. در حال حاضر برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت کوین تا ۱۰ هزار دلار کاهش یابد. اما جست‌وجوهای اینترنتی در ۱۲ ماه گذشته نشان می‌دهد که بیشتر مردم عبرات خرید بیت کوین را جستجو کرده‌اند. در واقع جستجوی عبارت خرید بیت کوین نسبت به فروش بیت کوین بسیار بالاتر بوده است که نشان دهنده این است که بیشتر مردم هنوز بیت کوینی نخریده‌اند و مالک بیت‌کوین نبوده‌اند.

پنج ارز دیجیتال پرطرفدار در سال ۲۰۲۲ + جدول و نمودار

Dogecoin مورد علاقه ایلان ماسک در جایگاه دوم قرار دارد

دوج کوین رتبه دوم سرچ در گوگل را در سالی که گذشت دارد. در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۵.۸۵ میلیون جست‌وجو ماهانه دوج کوین در سراسر جهان صورت گرفته است.

توجه زیاد به این میم‌کوین بیشتر به خاطر ایلان ماسک بود که توییتر را خرید و دنبال کنندگانش را با ایده استفاده از دوج‌کوین برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای وسوسه کرد.

همانطور که در نمودار گوگل ترند در زیر نشان داده شده است، این رویدادها به دوج‌کوین کمک کرد تا افزایش موقت در جست‌وجوهای اینترنتی را ثبت کند. به عنوان مثال، خرید نهایی توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر اکتبر با روندهای اینترنتی دوج‌کوین که به امتیاز ۱۰۰ رسید، مصادف شد.

بنابراین، از آنجایی که قیمت دوج تقریباً ۵۵ درصد در سال گذشته کاهش داشته است، داده‌های جست‌وجوی اینترنتی نشان می‌دهد که تعداد خریداران بالقوه آن می‌تواند از نظر تعداد نسبتاً بیشتر از فروشندگان باشد، مشابه بیت کوین.

پنج ارز دیجیتال پرطرفدار در سال ۲۰۲۲ + جدول و نمودار

شیبا در جایگاه سوم قرار گرفت اما در آمریکا دوج کوین را شکست داد

جست‌وجوی ماهانه اینترنتی شیبا اینو در سراسر جهان به ۴.۴۳ میلیون نفر رسید. میزان جستجو ماهانه شیبا اینو در ایالت متحده ۱.۲۹میلیون بوده است، اما این عدد برای دوج کوین در کشور فوق به ۷۲۹ هزار می‌رسد. به نظر می‌رسد شیبا اینو موفق به شکست دوج کوین در آمریکا شده است. قسمت قابل توجه این است که شیبا اینو نسبت به دوج کوین در سال گذشته عملکرد ضعیف‌تری داشته است.

شیبا در سال گذشته تقریبا ۷۵ درصد ارزش خود را از دست داده است. اما به دلیل اقدامات موثر بنیادی مانند، نفوذ به متاورس و راه‌اندازی احتمالی Shibarium، بلاک چین لایه ۲ اتریوم Shiba Inu، همچنان در اخبار باقی مانده است.

علاوه بر این، جست‌وجوهای اینترنتی برای Shiba Inu نیز به دلیل Crypto.com، یک صرافی ارز دیجیتال با بزرگترین دارایی شیبا، تا نوامبر ۲۰۲۲ افزایش یافت. با این حال، کریس مارشالک، مدیرعامل Crypto.com توضیح داد که افزایش ذخایر شیبا آنها به دلیل خرید مشتری است.

پنج ارز دیجیتال پرطرفدار در سال ۲۰۲۲ + جدول و نمودار

ادغام به اتریوم در حفظ جایگاه چهارم کمک می‌کند

اتریوم با وجود ۳.۸۴ میلیون جست‌وجوی ماهانه در سال ۲۰۲۲، چهارمین ارز رمزنگاری شده در گوگل است.

این رمزارز در سال گذشته ۶۸ درصد ارزش خود را از دست داد. دومین بلاک چین بزرگ از نظر ارزش بازار، به دلیل تغییر از اثبات کار به اثبات سهام از طریق آپدیت Merge، مورد توجه قرار گرفت. قابل ذکر است که علاقه به کلمه کلیدی اتریوم، عبارات مرتبط مانند اتریوم۲ و ادغام در سپتامبر و زمانی که سوئیچ PoS اتفاق افتاد به اوج خود رسید.

جست‌وجوهای اینترنتی اتریوم نیز ممکن است به دلیل نگرانی در مورد امنیت فرآیند اثبات سهام تا این حد افزایش یافته است. اخیراً پلتفرم رمزنگاری Paxful به دلایل مشابه، پشتیبانی از اتریوم را حذف کرده است.

پنج ارز دیجیتال پرطرفدار در سال ۲۰۲۲ + جدول و نمودار

کاردانو در جایگاه پنجم قرار گرفت

آدا کاردانو با میانگین سرچ ماهانه ۱.۴۷ میلیون در رتبه پنجم ایستاد. روند کاردانو به ویژه در ژانویه ۲۰۲۲ زمانی که ADA از نظر قیمت نسبت به بیت کوین و اتر عملکرد بهتری داشت، شتاب بیشتری گرفت. با این حال، با گذشت زمان علیرغم اینکه هارد فورک Vasil در سپتامبر نتوانست افزایشی در علاقه افراد ایجاد کند، جستجوها کاهش یافته است.

از دیگر نام‌های افتخارآمیز ارزهای دیجیتال پر جستجو در سال ۲۰۲۲ می‌توان به آوالانچ، لایت کوین، ریپل، نکسوس و سیف‌مون اشاره کرد.

۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 37246
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha