پیش‌بینی جسورانه‌ مدیرعامل بایننس از قیمت بیت کوین پس از هاوینگ

بنیان‌گذار بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی جهان دیدگاه و مشاهدات خود را درباره هاوینگ (Halving) آینده بیت‌ کوین به اشتراک گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از u.today، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار صرافی بایننس، پستی را در پلتفرم جدید Binance Feed منتشر کرده و لینک آن را در اپلیکیشن X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته است.

چانگ پنگ ژائو در این پست درباره رویداد هاوینگ آینده بیت‌ کوین که تقریباً ۶ ماه دیگر رخ خواهد داد، اظهار نظر کرده است. ژائو تجربیات خود را بر اساس سه هاوینگ قبلی بیت‌ کوین با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک گذاشته است.

«مردم زود یادشان می‌رود»

ژائو در پست خود به سوالی که اغلب اعضای جدید جامعه کریپتو از او می‌پرسند، پرداخته است: «در اثر هاوینگ‌های بیت‌ کوین چه اتفاقی برای قیمت می‌افتد؟»

ژائو تاکید کرده که نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند، بنابراین تنها مشاهدات خود را در مورد اینکه سه هاوینگ قبلی چگونه بر بیت‌ کوین و قیمت آن تأثیر گذاشته‌اند، به اشتراک می‌گذارد. به گفته ژائو، معمولاً چند ماه قبل از وقوع این رویداد، بحث‌های پیرامون هاوینگ، اضطراب سرمایه‌گذاران، انتظارات مردم و هیجانات مرتبط با آن افزایش می‌یابد.

توییت ژائو

ژائو به طعنه نوشت: زمانی که این هاوینگ رخ دهد، بیت‌ کوین تحت تأثیر یک جهش قیمتی قرار نمی‌گیرد، حداقل «در عرض یک روز قیمت آن دو برابر نمی‌شود» و مردم جویای دلیل این امر می‌شوند.

براساس آنچه که ژاو گفته، قیمت بیت‌ کوین تا حداقل یک سال پس از وقوع رویداد هاوینگ به رکوردهای تاریخی مختلفی نخواهد رسید، «و باز هم مردم می‌پرسند که چرا! آنها زود یادشان می‌رود».

او همچنین تاکید کرده که هیچ رابطه علت و معلولی اثبات‌شده‌ای بین هاوینگ و قیمت بیت‌ کوین وجود ندارد و «تاریخ آینده را پیش‌بینی نمی‌کند.»

هاوینگ بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۴

هاوینگ بیت‌ کوین (که تحت عنوان نصف شدن پاداش نیز شناخته می‌شود) یک طرح برنامه‌ریزی شده است که در آن پاداش‌های دریافتی توسط ماینرها به نصف کاهش می‌یابد تا این اتفاق باعث کاهش تورم یک رمزارز شود. در ضمن این امر بدان معناست که تعداد کوین‌های در حال تزریق به بازار نیز نصف می‌شود. هاوینگ برای ارزهای مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات کار مناسب است. برای بیت‌ کوین که به عنوان نخستین رمزارز جهان شناخته می‌شود، هاوینگ بعدی در ماه آوریل تا می سال آینده اتفاق می‌افتد و این چهارمین هاوینگ پادشاه ارزهای دیجیتال است.

هاوینگ هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد. هاوینگ پیشین بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۰ هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا و شرایطی که بازارهای مالی را تحت تأثیر خود قرار داده بود اتفاق افتاد. در سال بعد، بیت‌ کوین ابتدا در ماه آوریل و سپس در اکتبر به رکوردهای تاریخی جدیدی برای قیمت خود دست پیدا کرد. هاوینگ دوم بیت‌ کوین نیز قیمت را به نزدیکی سطح ۶۹ هزار دلار رساند.

با این حال، بسیاری معتقدند رکورد قیمتی جدید بیت‌ کوین در سال ۲۰۲۱ به خاطر هاوینگ نبوده، بلکه دلیل اصلی آن را چاپ تریلیون‌ها دلار آمریکا توسط دولت از اواخر سال ۲۰۱۹ در نظر می‌گیرند. صرفاً در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ تریلیون دلار به شکل «اوراق نجات» (به ارزش ۱۲۰۰ دلار) و پول چاپ شده برای نجات بانک‌ها و کسب و کارهای بزرگ به اقتصاد ایالات متحده تزریق شد.

امسال لایت‌ کوین (LTC) و دش (DASH) نیز هاوینگ خود را تجربه کرده‌اند.

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 47891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha