پنج بازنده بزرگ رمزارزها در دنیا + نمودار

برجسته‌ترین میلیاردرهای ارز دیجیتال تنها در یک سال مجموعاً ۱۱۲.۷ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند. در صدر لیست بزگترین متضررهای بزرگ دنیا، مالک صرافی بایننس قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در حال حاضر برجسته‌ترین میلیاردرهای ارز دیجیتال تنها در یک سال مجموعاً ۱۱۲.۷ میلیارد دلار ضرر کرده‌اند. طبق آمارهای سایت Statista در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۲، فینبولد پنج نام برجسته در بخش ارزهای دیجیتال را به همراه زیان خالص آنها شناسایی کرده است.

در صدر لیست بزگترین متضررهای بزرگ دنیا، مالک صرافی بایننس قرار دارد. چانگ پنگ ژائو (CZ)، بنیانگذار و مدیرعامل بایننس، میلیاردر ارز دیجیتالی بود که بیشترین ضرر خالص را پس از بحران کریپتو در سال ۲۰۲۲ متحمل شد و دارایی خالص آن به ۸۲ میلیارد دلار کاهش یافت. پس از ژائو، سام بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیرعامل سابق FTX قرار دارد. این فرد طبق گزارش‌ها، تنها در سه هفته قبل از دستگیری به اتهام توطئه و کلاهبرداری در اواخر سال ۲۰۲۲، ۲۳ میلیارد دلار از دست داد.

مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران کوین بیس با ۴.۷ میلیارد دلار ضرر در جایگاه سوم قرار دارد. در همین حال، یکی از بنیانگذاران FTX، گری وانگ، و یکی از بنیانگذاران ریپل، کریس لارسن، به ترتیب ۱.۷ میلیارد دلار و ۱.۳ میلیارد دلار ضرر کردند.

توجه به این نکته مهم است که همان پنج رهبر ارزهای دیجیتال که در سال ۲۰۲۲ بیشترین پول را از دست دادند، قبل از فروپاشی بازار، جزو پنج ثروتمند برتر در حوزه ارزهای دیجیتال بودند.

پنج بازنده بزرگ رمزارزها در دنیا + نمودار

جالب اینجاست که ژائو با دارایی خالص فعلی ۱۴.۶ میلیارد دلار عنوان ثروتمندترین فرد در صنعت ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. سال گذشته، گزارش شد که او ۹۶.۵ میلیارد دلار دارایی خالص دارد.

در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲، بانکمن-فرید به اتهام کلاهبرداری اوراق بهادار، پولشویی و توطئه در کلاهبرداری از ایالات متحده آمریکا در باهاما بازداشت شد. FTX که در مقطعی چهارمین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان بود، در نوامبر ۲۰۲۲ به دلیل مشکل نقدینگی درخواست ورشکستگی داد.

در این زمان صرافی فوق تلاش کرد بخش قابل توجهی از شرکت عامل خود را به رقیب خود بایننس بفروشد. با این حال، بایننس در نهایت تصمیم گرفت از این تراکنش عقب نشینی کند. بایننس دلیل این کار را عدم توانایی در حل مشکلات FTX مطرح کرد.

این امر زمانی رخ داد که تلاش می‌کرد بخش قابل‌توجهی از شرکت عامل خود را به رقیب خود بایننس بفروشد.

پس از افشای این موضوع که رئیس سابق FTX دارایی‌های مشتریان را به صندوق پوشش ریسک Alameda Research منتقل کرده است، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بنکمن را به طراحی نقشه‌ای برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران متهم کرده است.

بنکمن هرگونه رفتار نادرست را رد کرده است، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه او از فعالیت‌های آلامدا ریسرچ در سو استفاده از پول مشتریان FTX آگاه بوده است. بنکمن، همچنین دست‌داشتن خود را در هرگونه فعالیت غیرقانونی رد کرده است.

اتهامات SEC در پی این اتهامات مطرح می‌شود. Bankman-Fried هرگونه رفتار نادرست را رد کرده است، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه او از تحقیقات Alameda در استفاده از پول مشتری FTX آگاه بوده است. Bankman-Fried همچنین دست داشتن او در هر گونه فعالیت غیرقانونی را رد کرده است.

۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 36949
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha