ورق بازار در نیمه دوم معاملات برگشت / رشد ۱۸ هزار واحدی شاخص کل بورس+ نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۱۷ هزار و ۹۲۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۱۷ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و منفی آغاز کرد، اما در ادامه شاهد بهبود نسبی تقاضا در فضای کلی بازار بودیم و در نهایت رشد ۱۷.۹۲۱ واحدی شاخص کل رقم خورد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهار شنبه (۱۰ فروردین ۱۴۰۱) شاخص کل بورس با  ۱۷ هزار و ۹۲۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۳۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۳ هزار و ۱۷ واحد رشد داشت.  بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و منفی آغاز کرد اما در ادامه شاهد بهبود نسبی تقاضا در فضای کلی بازار بودیم و در نهایت رشد ۱۷.۹۲۱ واحدی شاخص کل رقم خورد.

گروه نفت و پالایش نیز با توجه به احتمال بالاتر رفتن قیمت نفت خام از روندی مثبت برخوردار بود و در پایان نماد شپنا در دامنه ۲ درصد مثبت و نمادهای شتران و شبندر در در محدوده ۱ درصد مثبت بسته شدند.

نمادهای گروه بانکی هم با توجه به رسیدن اخبار خوب از مذاکرات، یکپارچه سبز پوش بودند، نماد وبملت در محدوده ۲ درصد مثبت و نمادهای وبصادر و وتجارت کمی بالاتر از صفر تابلو بسته شدند، صف خرید نمادهای وپارس و سامان هم همچنان بدون عرضه باقی ماندند.

گروه پتروشیمی هم با توجه به انتشار گزارش های مطلوب ماهانه از سوی شرکت های حاضر در این گروه، با برتری محسوس خریداران همراه بود و نمادهای نوری، کرماشا و آریا با صف خرید بسته شدند. خودرویی ها هم با اقبال خریداران مواجه شدند و در پایان نماد خودرو در محدوده ۲ درصد مثبت و نمادهای خساپا، خگستر و ورنا با صف خرید، به کار خود پایان دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی نیز همسو با کلیت بازار از رشد قیمت برخوردار بود و نمادهای فملی و فولاد در محدوده ۱ درصد مثبت و نماد فاسمین در دامنه ۲ درصد مثبت داد و ستد شدند. خریداران در نماد تجلی هم به صف نشستند.

نبض مثبت در گروه سیمان میتپید و اکثر شرکت های حاضر در گروه در سقف قیمت روزانه داد و ستد شدند. گروه های زراعتی و دارویی هم از افزایش قیمتی بهره مند بودند. فراکابی ها نیز یکپارچه سبز پوش معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد فارس در قیمت ۷.۵۹۰ ریال و دامنه ۱۴ درصد مثبت اشاره کرد، همینطور حق تقدم خاور هم امروز با ۵۰ درصد افزایش قیمت در نرخ ۲۸۰ ریال گشایش یافت.

رشد  ۱۷ هزار و  ۹۲۱ شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با  ۱۷ هزار و ۹۲۱ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۳۲ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۳ هزار و ۱۷ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۴۱ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فارس، نوری، فولاد، رمپنا، جم، فملی، شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، شستا، خساپا، خگستر، شتران، خپارس، وتجارت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۲۶۰ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۲۶۰ واحد رشد، رقم ۱۹هزار و ۳۱۶ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۵۷ هزار معامله به ارزش حدودی هزار و ۶۴۴ میلیارد تومان انجام شد.

سهام آریا، زاگرس، شگویا، بپاس، فزر، ومهان، تجلی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، کرمان، تجلی، آریا، سمگا، فرابورس، شگویا است.

انتهای پیام. /

۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 26690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha