زمین سرسبز زراعتی‌ها با حذف ارز ترجیحی / رشد ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۸۶۷ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران امروز را با لیدری پالایشی ها، مثبت و پرتقاضا آغاز کرد و در ادامه بازار تحت تاثیر اخبار خوب مذاکرات و رشد نرخ های جهانی با برتری خریداران و رشد قیمتی در کلیت فضای معاملاتی مواجه شد که موجب  رشد ۲۳.۸۳۵ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یکشنبه (۱۵ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲ هزار و ۸۶۷ واحد رشد داشت.  بازار بورس تهران امروز را با لیدری پالایشی ها، مثبت و پرتقاضا آغاز کرد و در ادامه بازار تحت تاثیر اخبار خوب مذاکرات و رشد نرخ های جهانی با برتری خریداران و رشد قیمتی در کلیت فضای معاملاتی مواجه شد که موجب  رشد ۲۳.۸۳۵ واحدی شاخص کل شد.

در گروه پالایش، نفت ۱۱۵ دلاری و پیش بینی هایی مبنی بر بالاتر رفتن نرخ نفت جهانی اتفاق خوبی بود و موج صعودی قوی را در این گروه رقم زد به طوریکه در پایان اغلب نمادهای گروه از جمله شپنا، شتران و شبندر با برخورداری از حجم مطلوب معاملاتی، با صف خرید بسته شدند.

نمادهای گروه بانکی نیز که در خط مقدم سود بردن از رفع تحریم ها هستند امروز یکپارچه سبزپوش بودند، نماد وبملت در آستانه بالای قیمتی و نمادهای وتجارت و ونوین در محدوده ۲ درصد مثبت به کار خود پایان دادند. گروه پتروشیمی هم همسو با جو کلی بازار مثبت و پرتقاضا بود، رشد قیمت محصولات جهانی از جمله اوره نمادهای شپدیس و خراسان را مورد توجه قرار داد امروز همچنین نمادهای تاپیکو، پارسان و پترول از جمله پر حجم های گروه بودند. نبض مثبت در گروه خودرویی هم میتپید و در پایان نمادهای خودرو، خساپا و خبهمن در محدوده ۲ درصد مثبت بسته شدند.

گروه فلزات اساسی و معدنی، که شاهد رکورد شکنی قیمت کامودیتی ها بوده با افزایش تقاضا همراه بود، نماد فولاد مماس بر سقف قیمت روزانه و نمادهای ذوب، تجلی و کچاد با صف خرید به کار خود پایان دادند.

خبر قطعی حذف ارز ترجیحی گروه های زراعتی و دارویی را با رشد قیمتی مواجه کرد. سیمانی ها و ساختمانی ها هم روز متعادلی را سپری کردند. فراکابی ها هم امروز در روند صعودی حرکت کردند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد وگردش در محدوده ۱ درصد مثبت اشاره کرد که در پایان با صف خرید بسته شد، همینطور پذیره نویسی دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس هم از امروز آغاز شد.

رشد ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۲۳ هزار و ۸۳۵ واحد واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۲۲ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲ هزار و ۸۶۷ واحد رشد کرد و به رقم ۳۳۸ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵۴۷ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فولاد، کچاد، فملی، پارسان، شبندر، فارس، شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، شبندر، فولاد، شپنا، وبملت، فملی از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۰۳ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۳ واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۷۹۱ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۸۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۷۴۳هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام فزر بیشترین تاثیر منفی و نمادهای زاگرس، هرمز، شاوان، شراز، آریا، شگویا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، توسن، فجهان، فرابورس، مدیریت، کرمان است.

انتهای پیام. /

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 25890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha