آغاز سبز بازار سهام/ رشد ۱۷ هزار و ۶۲۷ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

امروز شاخص کل بورس با  ۱۷ هزار و ۶۲۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۹۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۴۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز هفته جاری را با توجه ویژه به گروه های برجامی، مثبت و پرتقاضا آغاز کرد، بالا رفتن احتمال توافق هسته ای، افزایش قیمت های جهانی و ثبات نرخ ارز از جمله علت های اصلی سبز بودن بازار امروز بود و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۱۷.۶۲۸ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز شنبه (۱۴ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۱۷ هزار و ۶۲۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۹۸ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۶۴۱ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران نخستین روز هفته جاری را با توجه ویژه به گروه های برجامی، مثبت و پرتقاضا آغاز کرد، بالا رفتن احتمال توافق هسته ای، افزایش قیمت های جهانی و ثبات نرخ ارز از جمله علت های اصلی سبز بودن بازار امروز بود و در نهایت شاخص کار خود را با رشد ۱۷.۶۲۸ واحدی به پایان رساند.

گروه پالایش و نفت همسو با رشد سنگین قیمت نفت و فراورده ها از افزایش تقاضا برخوردار بود و در لحظات پایانی با رنج کشی مثبت مواجه شد به طوریکه نماد شبندر با صف خرید و نمادهای شتران و شپنا نیز نزدیک به سقف قیمتی خود بسته شدند.

نمادهای گروه بانکی نیز با بهتر شدن فضای مذاکرات یکپارچه سبز پوش بودند، و در پایان اغلب نمادهای گروه از جمله وبملت، وبصادر و وتجارت با صف خرید بسته شدند. گروه پتروشیمی هم با روند معاملاتی متعادل و مثبتی همراه بود، رشد قیمت اوره جهانی موجب شد اکثر شرکت های اوره ساز نظیر شپدیس، کرماشا و خراسان در سقف قیمتی خود معامله شدند. خودرویی ها نیز مشابه بانکی ها با امید به پایان مثبت مذاکرات، امروز مورد توجه بودند و در نهایت اغلب نمادهای حاضر در گروه از جمله خودرو و خساپا با صف خرید به کار خود خاتمه دادند.

گروه فلزات اساسی و معدنی، همسو با رشد قیمت های جهانی معاملات مثبتی را داشتند، نماد فولاد در محدوده ۲.۵ درصد مثبت و نمادهای کچاد و فملی در سقف قیمتی خود داد و ستد شدند، در دقایق پایانی بازار نیز شاهد رنج کشی مثبت در نماد تجلی بودیم که در محدوده ۲ درصد مثبت بسته شد.  

در میان شرکت های سرمایه گذاری شاهد درخشش نمادهایی نظیر شستا و وغدیر بودیم. حمل و نقلی ها و بیمه ای ها نیز امروز از تقاضای خوبی برخوردار بودند. غذایی ها و دارویی ها هم نسبتا با افت قیمت همراه بودند. در گروه های سیمانی و ساختمانی نیز فروشندگان بر خریداران برتری داشتند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شپدیس پس از افشا الف و در قیمت ۱۳۹.۲۷۰ ریال اشاره کرد و سهم در پایان یا صف خرید بسته شد.

رشد ۱۷ هزار و ۶۲۷ واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۱۷ هزار و ۶۲۷ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۲۹۸ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۶۴۱ واحد رشد کرد و به رقم ۳۳۵ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۴۴ هزار معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام فملی، کچاد، شستا، شپدیس، وغدیر، وبملت، خودرو بیشترین تاثیر مثبت بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، فملی، شبندر، شتران، شپنا، خودرو، خساپا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۴۶ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۴۶ واحد رشد، رقم ۱۷هزار و ۶۸۸ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۲۵ هزار معامله به ارزش حدودی ۲ هزار و ۷۹۱هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام فزر و شرانل بیشترین تاثیر منفی و نمادهای بپاس، شاوان، شگویا، فجهان، مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، کرمان، فرابورس، توسن، مدیریت، فجهان است.

انتهای پیام. /

۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: 25845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha