سایه مذاکرات بر معاملات بازار سهام/ افت ۷۸۰ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بورس

شاخص کل بورس با  ۷۸۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲۰۹ واحد رشد داشت.بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و البته با برتری پالایشی ها و معدنی ها آغاز کرد، در ادامه و با توجه به انتشار اخبار منفی در مورد مذاکرات هسته ای شاهد افزایش عرضه ها در خودرویی ها و بانکی ها بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۷۸۱ واحدی به پایان رساند.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز چهارشنبه (۱۱ اسفند ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با  ۷۸۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲۰۹ واحد رشد داشت. بازار بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته جاری را متعادل و البته با برتری پالایشی ها و معدنی ها آغاز کرد، در ادامه و با توجه به انتشار اخبار منفی در مورد مذاکرات هسته ای شاهد افزایش عرضه ها در خودرویی ها و بانکی ها بودیم و در نهایت شاخص کار خود را با افت ۷۸۱ واحدی به پایان رساند.

گروه پالایش و نفت با توجه به رشد چشم گیر قیمت نفت از معاملاتی مثبت برخوردار بودند و در پایان نمادهای  شبندر و شتران حدود ۱.۵ درصد مثبت و شپنا نزدیک به ۱ درصد مثبت بسته شدند.

گروه بانکی نیز با تیره شدن فضای مذاکرات امروز روند منفی را داشتند و نمادهای وبملت، وبصادر و وتجارت حدود ۲ درصد منفی بسته شدند.

گروه پتروشیمی هم با روند معاملاتی آرامی همراه بود، نمادهای فارس مماس بر صفر تابلو و نوری و زاگرس هم در دامنه ۱ تا ۳ درصد منفی به کار خود پایان دادند.

خودرویی ها نیز امروز کم رمق داد و ستد شدند و یکپارچه افت قیمت را تجربه کردند، نمادهای خودرو و خساپا در محدوده ۳ درصد منفی بسته شدند.

گروه فلزات اساسی و معدنی، با توجه به رشد قیمت های جهانی با افزایش تقاضا، معاملات مثبتی را داشتند، نمادهای کگل و کچاد در محدوده ۳ درصد مثبت و سهام کیمیا، کروی و فاسمین نیز در سقف قیمتی خود معامله شدند، در این میان نمادهای فولاد و فملی نزدیک به صفر تابلو به کار خود خاتمه دادند.  

سیمانی ها امروز متعادل و مثبت بودند، نمادهای سصفها و ستران از جمله پرحجم ترین های گروه بودند. ساختمانی ها نیز امروز از معاملاتی روان برخوردار بودند و نمادهای ثفارس و ثباغ با صف خرید بسته شدند. غذایی ها و دارویی ها نیز نسبتا مثبت داد و ستد شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد شستا پس از افزایش سرمایه و در قیمت ۹۰۰ ریال اشاره کرد.
 

افت ۷۸۰ واحد شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۷۸۰ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۲۸۱ واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز ۲۰۹ واحد رشد کرد و به رقم ۳۳۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۵۰ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان انجام دادند.

سهام کگل، وغدیر، کچاد، شبندر بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای شستا، وبملت، خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، ثشاهد، ستران، شپنا، خساپا، وبملت از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

افت ۳۱ واحدی شاخص فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۳۱ واحد افت، رقم ۱۷هزار و ۶۴۲ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۲۷ هزار معامله به ارزش حدودی ۳ هزار و ۱۸۷هزار میلیارد تومان انجام شد.

سهام غصینو، بساما بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای بپاس، زاگرس، وملل، کزغال، مارون بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فزر، تجلی، کرمان، فرابورس، توسن، بالاس، وتعاون است.

انتهای پیام. /

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 25739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha