دنده معکوس شاخص هم‌وزن/ افت ۴۲۴ واحدی شاخص کل/ افزایش تقاضا در نیمه دوم بازار + نقشه بورس

شاخص کل بورس با ۴۲۴  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۹۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۹۷۶ واحد رشد داشت. بازار امروز متعادل و با نوسان منفی آغاز به کار کرد. در نیمه دوم بازار، شاهد بهبود نسبی حجم معاملات و تقویت طرف تقاضا و افزایش تعداد نمادهای سبزپوش بازار بودیم. شاخص کل روندی کاهشی اما شاخص هموزن روندی مثبت داشت.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز سه‌شنبه ( ۷ دی ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۴۲۴  واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۹۹ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز هزار و ۹۷۶ واحد رشد داشت. بازار امروز متعادل و با نوسان منفی آغاز به کار کرد. در نیمه دوم بازار، شاهد بهبود نسبی حجم معاملات و تقویت طرف تقاضا و افزایش تعداد نمادهای سبزپوش بازار بودیم. شاخص کل روندی کاهشی اما شاخص هموزن روندی مثبت داشت.

نفتی ها امروز علیرغم رشد نرخ نفت جهانی با برتری فروشندگان با گرایش منفی و متعادل داد و ستد شدند. شپنا، شبندر و شتران همگی متعادل و در محدوده صفر تابلو معامله شدند.

خودرویی ها نیز با برتری خریداران با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه کردن. خودرو، خبهمن و خساپا در دامنه ۰ تا۱ درصد مثبت و خگستر نیز در نزدیکی سقف قیمتی خود داد و ستد شد. در قطعاتی ها نیز خنصیر، خکمک و خزامیا پرتقاضا ظاهر شدند. نماد خاور هم برای چندمین روز متوالی مورد استقبال سهامداران قرار گرفت.

بانکی ها با برتری خریداران با گرایش مثبت و متعادل نوسان قیمت را تجربه کردند. بانک تجارت پس از بازگشایی متعادل معامله شد و دو بانک صادرات و ملت در محدوده قیمت پایانی بر مدار مثبت حرکت کردند. بانکهای گردشگری و سرمایه نیز صف فروش تشکیل دادند.

فلزات اساسی نیز با برتری فروشندگان روز پرعرضه ای را داشتند و بامعاملات منفی خود بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. فملی، ذوب و فولاد در بازه ۰ تا ۱- درصد معامله شدند. فگستر، فنورد و فنوال نمادهای پر تقاضای گروه بودند.

شاخص هموزن برخلاف شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. شیمیایی ها امروز در غیاب نوری با تعادل بین خریداران و فروشندگان معامله شدند. پتروشیمی بوعلی از نمادهای مورد توجه گروه بود و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت. دارویی ها متعادل و مثبت معامله شدند. دو نماد برکت و شفا جز نمادهای صف خرید گروه بودند. قندی ها امروز با معاملاتی سبز رنگ همراه بودند. غذایی ها نیز باگرایش مثبت دنبال شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به غصینو  در قیمت ۱.۶۸۲ تومان اشاره کرد که با صف خرید بسته شد.

افت ۴۲۴ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۴۲۴ واحد افت، به رقم یک میلیون و ۳۹۹ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هموزن نیز هزار و ۹۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۷ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۴۲۳ هزار معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۶۱ میلیارد تومان انجام دادند.

نماد بوعلی، کچاد بیشترین تاثیر مثبت و سهام فولاد، شستا، فملی، فارس، پارس بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شستا، خودرو، خساپا، فملی، برکت، خگستر، شبندر از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۰۹ واحدی شاخص فرابورس 

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۰۹ واحد رشد، رقم ۱۸هزار و ۸۲۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۷۴ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، غصینو، کگهر، فرابورس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای صبا، شبصیر، زاگرس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد فرابورس، حآفرین، توسن، فجهان، مدیریت، شاروم، شگویا است.

انتهای پیام./

۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 23405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha