بازار سهام سبزپوش شد/ رشد ۸ هزار و ۴۸۶ واحدی شاخص کل بورس + نقشه بازار

شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۴۸۶ رشد افت، به رقم یک میلیون و ۳۴۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴۳۰ واحد رشد داشت.بازار امروز کار خود را با لیدری پالایشی ها، متعادل و با گرایش مثبت به خصوص در نمادهای بزرگ و شاخص ساز شروع کرد. برتری خریداران در گروه فلزات اساسی نیز مشهود بود و بالاخره بازار بورس تهران توانست طی روز جاری روند صعودی را حفظ کند و با همت خریداران کانال ۱.۳۴ میلیون را پس بگیرد.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز یک‌شنبه ( ۱۴ آذر ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۴۸۶ رشد، به رقم یک میلیون و ۳۴۳ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۴۳۰ واحد رشد داشت.بازار امروز کار خود را با لیدری پالایشی ها، متعادل و با گرایش مثبت به خصوص در نمادهای بزرگ و شاخص ساز شروع کرد. برتری خریداران در گروه فلزات اساسی نیز مشهود بود و بالاخره بازار بورس تهران توانست طی روز جاری روند صعودی را حفظ کند و با همت خریداران کانال ۱.۳۴ میلیون را پس بگیرد.

نبض مثبت در نفتی ها محسوس بود.شپنا و شتران با گرایش مثبت، متعادل معامله شدند و شبندر نیز  با تلاش فراوان خریداران توانست در ۵ مثبت به کار خود پایان دهد. در این میان شزنگ تک نماد پر عرضه گروه بود.

بانکی ها با برتری فروشندگان نوسان قیمت را تجربه کردند.بزرگان گروه وبصادر،وبملت و وتجارت در محدوده ۱ درصد منفی تا صفر تابلو با گرایش منفی معامله شدند.

فلزات اساسی در غیاب فملی متعادل و مثبت نوسان قیمت را تجربه کردند.فولاد و ذوب در حوالی ۲ درصد معاملاتی مثبت ولی کم جان داشتند.

خودرویی ها در غیاب خودرو و خساپا با برتری فروشندگان در مدار منفی داد و ستد شدند. خگستر و خبهمن در محدوده صفر تابلو به معاملات خود پایان دادند.

در میانه بازار با افزایش تقاضا در فراکاب ها باعث صف خرید شدن همگی آن ها شد.

شاخص هموزن همانند شاخص کل سبز پوش به کار خود خاتمه داد. در گروه سیمانی با افزایش قیمت پایه سیمان در بورس کالا موج تقاضا شکل گرفت.محصولات شیمیایی بر مدار مثبت بودند.دارویی ها با خبر حذف نشدن دلار ۴۲۰۰ با تمایلی منفی معامله شدند.گروه قندی ها نیز یکپارچه منفی بودند.

امروز پذیره نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری سهامی انار  به مبلغ اسمی هر واحد ۱۰.۰۰۰ ریال، قابل خریداری برای خریداران حقیقی و حقوقی بدون محدودیت تعدادی انجام شد.

رشد ۸ هزار و ۴۸۶ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۸ هزار و ۴۸۶ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۳۴۳ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۴۳۰ واحد رشد کرد و به رقم ۳۶۳ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۳۸۶ هزار معامله به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد فولاد، شبندر، وغدیر، تاپیکو، شپنا، نوری بیشترین تاثیر مثبت و سهام کگل بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی شبندر، شستا، بوعلی، فولاد، برکت، ثبهساز، شپنا از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

فرابورس صعودی شد

شاخص کل فرابورس نیز با ۷۴ واحد رشد، رقم ۱۹ هزار و ۲۰۹ واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۱۸۳ میلیون معامله به ارزش حدودی هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام آریا، شگویا، غصینو، شاوان،دماوند، زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای وهور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد وکبهمن، توسن، فجهان، گدنا، مدیریت، کرمان، سپیداراست.

انتهای پیام./

۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 22618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha