رشد ۳ هزار و۵۰۰ واحدی شاخص کل بورس/ شستا بازار سهام را مثبت کرد + نقشه بازار

شاخص کل بورس امروز با ۳ هزار و ۵۰۰ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲۳۷ واحد رشد داشت.امروز هم معاملات بازار متعادل و با نوسانات منفی آغاز بکار کرد. گروه خودرو برای چندمین روز متوالی، صنعت مورد توجه خریداران بود که عمده نمادهایش با افزایش قیمت همراه بودند. تشکیل صف خرید خودرو و رنج مثبت در نماد شستا باعث بهبود کلی معاملات در بازار و مثبت شدن شاخص کل شد اما در دقایقی از بازار شاهد عقب نشینی خریداران و افت تقاضا بودیم. گفتنی است که در هر گروه تک سهم ها مسیر خود را از گروه جدا کردند ودر دامنه های مثبت معامله شدند اما در انتها بازار با فشار فروش و افزایش عرضه رو به رو بود.

به گزارش گروه بورس رادار اقتصاد؛ امروز دوشنبه ( ۱۷ آبان ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۴۹۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز ۲۳۷ واحد رشد داشت. امروز هم معاملات بازار متعادل و با نوسانات منفی آغاز بکار کرد. گروه خودرو برای چندمین روز متوالی، صنعت مورد توجه خریداران بود که عمده نمادهایش با افزایش قیمت همراه بودند. تشکیل صف خرید خودرو و رنج مثبت در نماد شستا باعث بهبود کلی معاملات در بازار و مثبت شدن شاخص کل شد اما در دقایقی از بازار شاهد عقب نشینی خریداران و افت تقاضا بودیم. گفتنی است که در هر گروه تک سهم ها مسیر خود را از گروه جدا کردند ودر دامنه های مثبت معامله شدند اما در انتها بازار با فشار فروش و افزایش عرضه رو به رو بود.

گروه فرآورده های نفتی با گرایشات منفی دادوستد شدند.نمادهای شپنا،شتران،شبریز در حوالی ۱ درصد منفی به معاملات خود خاتمه دادند.شزنگ و شسپا نمادهای صف خریدی گروه بودند.گروه خودرو و قطعات همچنان پرتقاضاترین بازار هستند و بیشترین حجم وارزش معاملات را از آن خود کرده اند.

خودرو لیدر این روز های بازار با بیش از ۱.۵ میلیارد حجم معامله با صف خرید ۲۶ میلیونی روز خود را به اتمام رساند.در غیاب ملت و دی نبض مثبت در گروه بانکی محسوس بود نمادهای تجارت و صادرات در حوالی قیمت پایانی به معاملات خود خاتمه دادند.

گروه فلزات اساسی با افزایش تقاضا همراه بودند.نمادهای فولاد،فملی،ذوب در محدوده صفر تابلو به کار خود خاتمه دادند.نمادهای زنگان، وتوکا در سقف روزانه خود بسته شدند.

شاخص هموزن همچون شاخص کل سبز پوش به کار خود پایان داد.گروه محصولات شیمیایی با معاملات متعادل و مثبتی همراه بودند.گروه دارویی و غذایی با گرایشات مثبت دادوستد شدند. سیمانیها متعادل نزدیک صفر تابلو معامله شدند.

از جمله بازگشایی های امروز می توان به نماد خکمک با رشد ۹.۵% در قیمت ۲.۴۲۵ تومان اشاره کرد.

رشد ۳ هزار و ۴۹۹ واحدی شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بورس با ۳ هزار و ۴۹۹ واحد رشد، به رقم یک میلیون و ۴۳۴ هزار واحد رسید.

در این میان شاخص کل با معیار هم وزن هزار و ۲۳۷ واحد رشد کرد و به رقم ۳۸۴ هزار واحد رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶۳۷ هزار معامله به ارزش ۶ هزار میلیارد تومان انجام دادند.

نماد نوری، خودرو، رمپنا، شپدیس، تاپیکو، شاراک بیشترین تاثیر مثبت و سهام شستا بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص کل داشتند.

بنا بر این گزارش نمادهای معاملاتی خودرو، خساپا، شستا، شپنا، کالا، نوری، خبهمن از جمله نمادهای پرتراکنش امروز بودند.

رشد ۱۱۷ واحدی فرابورس

شاخص کل فرابورس نیز با ۱۷۷ واحد رشد، رقم ۲۰ هزار و ۳۴۹  واحد را ثبت کرد.

در این بازار حدود ۲۶۷ میلیون معامله به ارزش حدودی ۶۷ هزار میلیارد تومان انجام شد

سهام بپاس، غصینو، آریا، سمگا، شبصیر، اتکای بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فرابورس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار فرابورس داشتند.

پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی امروز مربوط به نماد توسن، فجهان، مدیریت، فرابورس، آریا، کرمان، غگیلا است.

انتهای پیام./

۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: 21765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha