کدام دولت بدترین عملکرد را در کنترل نرخ ارز داشت ؟+نمودار

در بین دولت‌های پس از انقلاب، دولت حسن روحانی منفی‌ترین کارنامه را در کنترل نرخ ارز و حفظ ارزش پول ملی کشور به جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سرویس اقتصاد مشرق- نرخ دلار در بازار آزاد در دوره هشت‌ساله حسن روحانی ۶۸۶درصد افزایش یافت تا بی‌سابقه‌ترین گرانی ارز در تاریخ اقتصاد پس از انقلاب رقم بخورد.

دولت دهم نرخ ارز را با قیمت ۳٬۱۸۰ تومان به دولت روحانی تحویل داد اما اکنون دولت روحانی با افزایش بی‌سابقه ۶۸۶درصدی، نرخ ارز را با قیمت ۲۵٬۰۰۰ تومان به دولت رئیسی تحویل داده است.

در بین دولت‌های پس از انقلاب، بعد از دولت روحانی که رتبه اول را از لحاظ گرانی ارز داشته، دولت موسوی با ۳۴۱درصد و دولت رفسنجانی با ۲۹۷درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

افزایش نرخ ارز به معنای کاهش ارزش پول ملی کشور است و ریشه مشکلاتی همچون کاهش قدرت خرید مردم و رشد تورم محسوب می‌شود. دولت روحانی با وجود ادعاهای فراوانی که در زمینه کنترل نرخ ارز مطرح کرد، فاجعه‌بارترین عملکرد را در این زمینه به جای گذاشته است.

دولت روحانی بدترین عملکرد تاریخ در کنترل نرخ ارز را داشت +نمودار

دولت روحانی بدترین عملکرد تاریخ در کنترل نرخ ارز را داشت +نمودار

دولت احمدی‌نژاد که افزایش نرخ ارز در آن همواره مورد تمسخر و انتقاد روحانی و دولتش بود، عملکرد به مراتب بهتری از دولت روحانی در کنترل نرخ ارز داشته است. میزان افزایش نرخ ارز در دولت احمدی‌نژاد ۲۵۲ درصد بود، در حالی که در دولت روحانی ارز ۶۸۶ درصد گران شد.

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 18643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha