درسی که ژاکا به پوگبا داد + تصاویر

گرانیت ژاکا در پایان مسابقه، جایزه بهترین بازیکن دیدار تیم‌های سوئیس و فرانسه را از اسپانسر مسابقات دریافت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، کاپیتان تیم ملی سوئیس دیشب نمایش درخشانی در میانه میدان تیمش داشت و عامل به تساوی کشیده شدن بازی تیمش بعد از آن شد که به نظر می‌رسید سوئیسی‌ها با ضربه روحیه ناشی از پنالتی از دست رفته و دریافت دو گل دیگر به بازی بر نخواهند گشت.

این مسابقه در اواسط نیمه دوم با پنالتی‌ای که سوئیس به دست آورد، می‌توانست ۲-۰ به سود سفیدپوشان شود؛ اما پنالتی رودریگز با سیو هوگو لوریس، فرانسه را به بازی برگرداند و آن‌ها با روحیه ناشی از این اتفاق، سه بار دروازه سوئیس را باز کردند؛ گل‌هایی که توسط کریم بنزما (۲ بار) و پل پوگبا روی یک ضربه استثنایی به ثمر رسید.

پوگبا بعد از گلی که وارد دروازه سوئیس کرد، ابتدا رقصی را در میانه میدان انجام داد و سپس شادی تازه‌ای را از خود به نمایش گذاشت؛ آن‌هم در شرایطی که بازیکنان سوئیس در کنار او ایستاده بودند.

اما با شروع مجدد و در شرایطی که خوش‌بین‌ترین هواداران کمترین بختی برای سوئیس قائل نبودند، آن‌ها ابتدا توسط سفروویچ و سپس با گلزنی گاورانوویچ بازی را به تساوی کشاندند تا در نهایت پس از اوقات اضافی، بازی را در ضربات پنالتی به سود خود تمام کنند.

مهم‌ترین لحظه بازی، لحظه‌ای بود که پل پوگبا به قصد یک حرکت نمایش در میانه زمین توپ را به گرانیت ژاکا داد و ژاکا با یک پاس عمقی گاورانوویچ را صاحب توپ کرد تا او گل سوم را وارد دروازه فرانسه کند؛ این درس خوبی بود که ژاکا به همتای فرانسوی‌اش داد.

بازیکنی که می‌توانست امشب ستاره بی‌چون و چرای میدان باشد اگر این‌چنین توپ را میانه میدان تقدیم بازیکن حریف نمی‌کرد تا سرنوشت بازی عوض بشود. این اشتباهی بود که حالا گل تماشایی او را نیز از یاد هواداران بیرون می‌برد، کما این‌که حالا همه درباره سوئیس صحبت می‌کنند نه فرانسه.

گل تماشایی پوگبا . اوضربه زیبایش را با عبور دادن از ژاکا به ثمر رساند تا این گل کمی معنادار باشد .

شادی پل پوگبا از نمایی دیگر. او در زمانی اقدام به این جشن شخصی کرد که پیروزی فرانسه قطعی به نظر می‌رسید.

نبرد دو هافبک درخشان سوئیس و فرانسه به نبرد زیبا و احترام برانگیز زیدان و پل اسکولز مقایسه شده است.

گل سوم سوئیس در شرایطی به ثمر رسید که توپ دزدی ژاکا از پوگبا پایه‌گذار آن بود.

این هم سخنرانی پرشور ژاکا پیش از آغاز شربات پنالتی .  همیشه به ستاره‌ها مسئولیت بیشتری بدهید!

۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 16750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha