آخرین فرصت برای خرید سهام دارادوم/ چطور "پالایشی یکم" بخریم؟

فرصت پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی که پایان آن ۱۹ شهریور ماه بود و به مدت یک هفته تمدید شد، فردا (۲۶ شهریور ماه) به اتمام خواد رسید.

به گزارش خبرنگار بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی که در ابتدا قرار بود ۱۹ شهریور ماه پایان یابد، هفته گذشته به مدت یک هفته تمدید شد و براساس تصمیم مسئولان، فردا (۲۶ شهریور ماه) آخرین مهلت پذیره‌نویسی این صندوق خواهد بود.

دارا دوم یا پالایشی یکم شامل بخشی از  سهام شرکت‌های غول پالایشگاهی دولت شامل؛ پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت تبریز (شبریز)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندر عباس (شبندر) است و شیوه عرضه این صندوق مانند نخستین مرحله از عرضه صندوق سرمایه‌گذاری دولتی در نظر گرفته شد.

هر فردی می تواند تا سقف ۵ میلیون تومان از این صندوق قابل معامله دولتی خریداری نماید و در همان ابتدا ۲۰ درصد تخفیف دریافت نماید.

کسانی که ۳ ماه پیش دارایکم خریداری کردند اکنون نمی توانند از ۵ میلیون تومان ۲۰ درصد تخفیف دریافت کنند. برای مثال کسی که ۲ میلیون تومان دارایکم خریداری کرده بوده است اکنون از ۳ میلیون تومان تخفیف دریافت می کند.

در واقع کسانی که ۵ میلیون تومان سهام پالایش یکم خریداری می کنند در همان ابتدا و ظرف یک ماه حداقل ۲۰ درصد یعنی ۱ میلیون تومان سود می کنند و این درحالی است که سود بانکی یکساله در کشور تنها ۱۸ درصد است.

به زعم کارشناسان و فعالان بازار سرمایه با توجه به افت شدید بازار در یکماه اخیر و کاهش قیمت سهم ها و مستعد بودن سهم ها برای سوددهی مجدد و بنیادی بودن و ارزنده بودن سهام چهار شرکت پالایشی بزرگ این صندوق، پالایش یکم یا دارادوم می تواند هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت سود قابل توجهی به خریداران عطا کند.

افرادی که دارای کدبورسی هستند تنها می توانند از طریق درگاه کارگزاری یا همان پرتفوی خود پالایش یکم خریداری کنند و افرادی که دارای کد بورسی نیستند از طریق بانک های مختلف می توانند پذیره نویسی نمایند.

دقت داشته باشید زمان ثبت سفارش از طریق پرتفوی کارگزاری برای کسانی که کد بورسی دارند از ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۴ خواهد بود و بعد از ثبت سفارش اگر مبلغ سفارش از طرف کارگزاری بلوک شد به معنی انجام کامل سفارش است چرا که فعلا تا زمان بازگشایی نماید "پالایش" در تابلو معاملات یعنی حدود یکماه دیگر سهم صندوق خریداری شده در صفحه پرتفوی شخصی نشان داده نمی شود.

برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر از نحوه خرید پالایش یکم یا دارادوم و دلایل سوددهی مناسب و سایر مسائل مربوطه به این صندوق دولتی به لینک زیر مراجعه کنید.


رادار اقتصاد بررسی کرد؛

آیا سهام دولتی «پالایشی یکم» بازدهی مناسبی خواهد داشت؟ / همه‌چیز درباره «دارادوم»

۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 1250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha