وقتی تولید دوبرابر مصرف است چرا قیمت فولاد بالاست

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که افزایش یکباره قیمت فولاد منطقی نیست گفت: نوسانات اخیری که در قیمت فولاد به وجود آمده سبب به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای در این زمینه شده است.

به گزارش گروه صنعت وبازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، صدیف بدری اظهار داشت: با توجه به نوسانات اخیری که در بازار فولاد  پیش آمد و حاشیه‌هایی را نیز به دنبال داشت مشکلات عدیده‌ای نیز در این زمینه به وجود آورد که به همین منظور برنامه‌ریزی در راستای بهبود شرایط بازار فولاد در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این که افزایش قیمت‌ها در بازار فولاد به هیچ عنوان منطقی نبوده است بیان کرد: این موضوع با میزان و مصرف تولید داخلی همخوانی ندارد چرا که توزیع و مشکلی در این زمینه وجود نداشت در حالی که با بررسی‌های انجام یافته مشخص شد که مشکل اساسی در نظام توزیعی گریبانگیر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار ما از وزارت صمت این است که با ادامه سیاست‌های جدید در بازار فولاد شرایط را به صورت نسبی متعادل‌سازی کند و برای حل مشکلات مربوطه اقدامات لازم را انجام دهد که این مسئله در حال حاضر بسیار حائز اهمیت است.

بدری تصریح کرد: یکی از عواملی که سبب نشان دادن تخلفات در بازار فولاد بود تولید ۳۰ میلیون تنی فولاد و مصرف داخلی به میزان ۱۵ میلیون تن بود که تقریباً نیمی از تولیدات را شامل می‌شد و علی‌رغم این مسئله قیمت‌ها در بازار افزایش می‌یافت.

انتهای پیام/

۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 9149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha