آیا برق صنعت فولاد در تابستان دوباره قطع می شود؟

صحبت‌هایی با مسوولان مربوط به وزارت نیرو انجام شده که اکنون در حال برنامه‌ریزی لازم برای اجرایی شدن این تصمیمات هستند اما هنوز اعلام نهایی به ما نشده و مشخص نیست که قرار است در تصمیم‌گیری‌های خود چه میزان مصرف برق را کاهش بدهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از سنا؛ سیدرضا شهرستانی به تصمیمات اتخاذ شده در راستای تنظیم مصرف برق در تابستان و نیز کاهش ایجاد بحران در فعالیت صنعت فولاد اشاره کرد و افزود: صحبت‌های مطرح شده برای کنترل مصرف برق در تابستان بر این اساس بود که تعاملاتی برای اعلام کاهش حجم ظرفیت مصرفی برق صورت گیرد تا در این زمینه از قبل قادر به انجام مدیریت لازم باشیم.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا قطعی برق را در میان شرکت‌های فولادی و در زمانی که این شرکت‌ها به دنبال تعمیرات برای توسعه هستند، تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: توزیع قطعی برق باید به گونه‌ای باشد که منجر به کمبود مواد و فشاری به مصرف کننده نهایی تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها نشود.

شهرستانی ادامه داد: همچنین این تقسیم باید به گونه‌ای باشد که چند شرکت در یک استان تعطیل کنند و هفته بعد دیگر شرکت‌ها در همان استان تعطیل شوند.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: این صحبت‌ها با مسوولان مربوط به وزارت نیرو انجام شده که اکنون در حال برنامه‌ریزی لازم برای اجرایی شدن این تصمیمات هستند اما هنوز اعلام نهایی به ما نشده و مشخص نیست که قرار است در تصمیم‌گیری‌های خود چه میزان مصرف برق را کاهش بدهند.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی در این زمینه بوده است تا در کل تابستان، هفت هفته برق شرکت‌ها به طور کامل قطع شود و هفت هفته هم شرکت‌ها با در اختیار داشتن ٥٠ درصد برق به فعالیت خود ادامه دهند.

شهرستانی افزود: مجموع این محدودیت‌ها برای روز است زیرا در طول روز به دلیل گرمایش هوا و استفاده از کولر، کشور با مشکل کمبود برق مواجه است و به طور معمول در ساعات شب مشکل کمبود برق کمتر می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که شرکت‌های تولیدی در ساعات شب قادر به فعالیت باشند و روزها را با فرمولی که قرار است به ما اعلام شود، فعالیت کنند.

وی گفت: میزان مصرف برق شرکت‌ها در هر ساعت پنج هزار و ۵۰۰ کیلووات است که اکنون براساس صحبت‌های انجام شده قرار بر این است تا شرکت‌ها ٢ هزار و ۵٠٠ مگاوات را برای پیک مصرف برق در طول شب استفاده کنند که از این میزان در ماه‌های خرداد یا مرداد حدود ٣٠ درصد کسر می‌شود.

شهرستانی اظهار داشت: سال گذشته به صورت یک شبه تصمیم گرفته شد تا برق صنعت فولاد و سیمان را قطع کنند، اکنون صحبت در خصوص انجام برنامه‌ریزی است که باید شرکت‌ها از قبل در جریان این دست از تصمیمات قرار بگیرند تا برنامه‌ریزی لازم نسبت به آن صورت گیرد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: سعی ما این است که حداقل کاهش در میزان مصرف برق صورت بگیرد و مدیریت لازم برای شرکت‌ها انجام شود تا تعمیرات و توسعه را در زمان قطعی برق انجام دهند.

وی اعلام کرد: در تابستان سال گذشته زمانی که برق قطع شد، تولید نهایی ۴۴ درصد کمتر از میزان تعیین شده در پیش‌بینی‌ها بود.

۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 28700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha