نتایج اولیه آزمایش بالینی واکسن مدرنا به زودی منتشر می شود

نتایج تحلیل اولیه اطلاعات واکسن بالقوه مدرنا برای مقابله با کووید۱۹ به زودی منتشر می شود و کارشناسان معتقدند این واکسن نیز کارآمدی بالایی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایندین اکسپرس، به نظر می رسد شرکت داروسازی مدرنا به زودی نتایج اولیه مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن بالقوه کووید ۱۹ خود را منتشر می کند. واکسن بالقوه شرکت مدرنا نیز مانند فایزر با استفاده از فناوریmRNA توسعه یافته و پیش بینی می شود تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

هفته گذشته شرکت فایزر و بیوان تک اعلام کردند واکسن بالقوه که با همکاری یکدیگر توسعه داده اند برای مقابله با ویروس کرونا ۹۰ درصد کارآمد است.

مدرنا اخیرا اعلام کرده بود اطلاعات اولیه از مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن مذکور  برای ارائه به هیات نظارت آمده است. همین امر امیدها برای انتشار نتایج اصلی واکسن در آینده نزدیک را افزایش داد. نخستین تحلیل اولیه از اطلاعات مذکور احتمالا شامل ۵۳ مورد است. تحلیل اولیه از اطلاعات آزمایش بالینی واکسن فایزر و بیوان تک شامل ۹۴ مورد بود.

هرچند مدرنا و فایزر در یک روز مرحله سوم آزمایش بالینی را آغاز کردند اما نتایج واکسن مدرنا کمی با تاخیر ارائه می شود زیرا ۲ دوز این واکسن با فاصله ۴ هفته تزریق می شوند. اما واکسن فایزر با فاصله زمانی ۳ هفته به داوطلبان تزریق شده بود.

مدرنا اعلام کرده در صورتیکه تحلیل اولیه واکسن نشان دهنده ۷۰ درصد کارآمدی باشد، درخواست برای استفاده اضطراری از واکسن برای گروه های در معرض خطر را به مقامات ارائه می کند. همچنین این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال جاری ۲۰ میلیون دوز از واکسن بالقوه خود را تولید کند.

طبق اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، هم اکنون بیش از ۱۵۰ واکسن کووید۱۹ در سراسر جهان در حال توسعه است که ۴۴ مورد آن در مراحل آزمایش بالینی و ۱۱ مورد در مراحل پایانی آزمایش قرار دارند.

۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 6946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha