پلیس فتا: مراقب ترفند مجرمان سایبری در تعطیلات باشید

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا هشدار داد: سوء استفاده مجرمان سایبری از ایام تعطیلات چند روزه کشور با افزایش ارسال لینک‌های آلوده تهدیدی بر علیه امنیت سایبری هموطنان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا درباره سوء استفاده مجرمان سایبری از تعطیلات چند روزه کشور با ارسال لینک‌های آلوده هشدار داد و گفت: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند. معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوینی نظیر «دریافت کالابرگ » ، «ابلاغ قضایی» و غیره، مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن فریب‌خوردگان و برداشت غیرمجاز پول از حساب‌های مالی آنان هستند. وی با بیان اینکه ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام‌رسان‌ها اعم از بومی و غیربومی و گروه‌ها و کانال‌هایی که شهروندان در آن عضویت دارند ممکن است، گفت:‌ حتی گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند. این مقام مسؤول از هموطنان خواست: در صورت مواجهه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکنند. پاشایی خاطرنشان کرد: در صورت غفلت و گرفتارشدن مردم در دام مجرمان سایبری، عموم مردم می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره‌مند شوند.

این مقام سایبری خبر داد : در صورت نیاز، شیفت‌های قضایی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد خواهان هستند.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 54959
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha