هشدار نوری المالکی درباره طرحهای زیانبار سعودی برای عراق

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با اشاره به تحرکات سعودی‌ها برای چنگ انداختن بر اراضی عراق به بهانه سرمایه گذاری، اعلام کرد: سرمایه گذاری خارجی نباید به زیان عراق تمام شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری عراقی ناس، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در دیدار با مسئولان شوراهای همیاری در بغداد، چالشهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

وی اعلام کرد: ما با چالشهای سختی روبرو هستیم و منطقه به سبب روند عادی سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی در معرض خطر قرار دارد.

نوری المالکی گفت: خواسته های مشروع تظاهرات کنندگان باید برآورده شود. برخی از تظاهرات بهره برداری کردند تا روند آن را منحرف کنند و کشور را به تباهی بکشانند. اقدام تخریبی در عراق به سبب خواسته های متوالی مردم آن برای خروج نیروهای خارجی است تحرکاتی برای احیای طرح های طایفه ای وجود دارد و باید از آن آگاه بود و با آن مقابله کرد.

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق تاکید کرد: ما موفق به کاهش بیکاری با وجود شرایط دشواری که عراق دارد، شدیم.

وی افزود: طرفهای خارجی نمی خواهند که عراق کشوری قوی در منطقه باشد. ما خواهان برقراری روابط با همه به غیر از رژیم صهیونیستی هستیم.

نوری المالکی تاکید کرد: نقض حاکمیت یکی از ادوات (جنگ) نرم است.

وی با اشاره به تحرکات سعودی ها برای چنگ انداختن بر اراضی عراق به بهانه سرمایه گذاری هم، اعلام کرد: سرمایه گذاری خارجی نباید به زیان عراق تمام شود به ویژه که مساحت زراعی که سعودی ها به دنبال سرمایه گذاری در آن هستند بسیار زیاد است.

نوری المالکی در پایان گفت: ما خواهان مشارکت در انتخابات پارلمانی آتی و انتخاب اصلح هستیم.

۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 6031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha