واقعیت عجیب در تاریخ جام ملت‌ها؛ با حذف عراق بلیط فینال را رزرو کنید!

در چند دوره گذشته جام ملت‌های آسیا یک فکت عجیب در رابطه با تیم‌های راه‌یافته به فینال این مسابقات وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دیدار فینال هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا فردا از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه بین تیم‌های ملی قطر و اردن در ورزشگاه لوسیل برگزار می‌شود.

تیم ملی قطر میزبان این رقابت‌ها در گروه A با کسب امتیازات کامل بالاتر از تاجیکستان، چین و لبنان به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد. شاگردان ماکز لوپز جام را برتری ۳ بر صفر مقابل لبنان آغاز کردند و در ادامه با یک گل تیم تاجیکستان را مغلوب کردند. عنابی‌ها در نهایت با برتری یک بر صفر مقابل چین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شدند.

مدافع عنوان قهرمانی در این مرحله با برتی ۲ بر یک مقابل فلسطین راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد و به لطف بی‌دقتی ازبک‌ها در ضربات پنالتی، خود را به نیمه‌نهایی رساندند تا در این مرحله حریف تیم ملی کشورمان شوند.

عنابی‌ها در مرحله قبل موفق شدند با خوش‌شانسی تیم ملی فوتبال ایران را با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کنند و به فینال راه پیدا کردند.

فکت عجیب در تاریخ جام ملت‌ها؛ با حذف عراق بلیط فینال را رزرو کنید!

در مقابل اردن در گروه E این رقابت‌ها بعد از بحرین و کره‌جنوبی با چهار امتیاز به عنوان یکی از چهار تیم برتر رتبه سوم پا به این مرحله گذاشته بود. اردن در مرحله یک‌هشتم نهایی موفق شد با برتری دقایق پایانی عراق را با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کند.

اردنی‌ها در ادامه با نتیجه یک بر صفر تیم ملی تاجیکستان را از پیش‌رو برداشتند و در مرحله قبل نیز با ارائه یک بازی زیبا کره‌جنوبی مدعی را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کردند تا به عنوان شگفتی‌ساز ایرن رقابت‌ها به فینال راه پیدا کنند.

در دوره‌های گذشته جام ملت‌های آسیا یک فکت عجیب در رابطه با تیم‌های راه‌یافته به فینال این مسابقات وجود دارد. در واقع تیم‌هایی که موفق به شکست عراق در مراحل مختلف شده‌اند، تا فینال مسابقات پیش‌روی کرده‌اند.

فکت عجیب در تاریخ جام ملت‌ها؛ با حذف عراق بلیط فینال را رزرو کنید!

با هم مروری بر دوره‌های گذشته خواهیم داشت:

جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶: تیم ملی فوتبال امارات موفق شد در مرحله یک‌چهارم نهایی تیم ملی عراق را با نتیجه یک بر صفر مغلوب کند. امارات در فینال به عربستان باخت و نایب قهرمان شد.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰: تیم ملی فوتبال ژاپن موفق شد در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۴ بر یک تیم ملی عراق را مغلوب کند. سامورایی‌ها با برتری یک بر صفر مقابل تیم ملی عربستان به مقام قهرمانی دست پیدا کردند.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴: تیم ملی فوتبال چین موفق شد با برتری ۳ بر صفر مقابل تیم ملی عراق در مرحله یک‌چهارم تا فینال این رقابت‌ها صعود کند، اما این تیم در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک مقابل تیم ملی ژاپن شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷: تیم ملی فوتبال عراق موفق شد با برتری یک بر صفر مقابل تیم ملی عربستان به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱: تیم ملی فوتبال استرالیا موفق شد با برتری یک بر صفر مقابل تیم ملی عراق در یک‌چهارم تا فینال این رقابت‌ها صعود کند، اما این تیم در این مرحله با نتیجه یک بر صفر مقابل تیم ملی ژاپن شکست خورد و به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵: تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی موفق شد با در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۲ بر صفر تیم ملی عراق را از پیش‌رو بردارد اما در فینال با نتیجه ۲ بر یک مغلوب تیم ملی فوتبال استرالیا شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.

۲۰۱۹: تیم ملی فوتبال قطر موفق شد با برتری یک بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال عراق در مرحله یک‌هشتم نهایی تا مرحله فینال صعود کند و با برتری ۳ بر یک مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

فکت عجیب در تاریخ جام ملت‌ها؛ با حذف عراق بلیط فینال را رزرو کنید!

حالا اما در این دوره تیم ملی فوتبال اردن بود که موفق شدند در مرحله یک‌هشتم نهایی تیم ملی عراق را از پیش‌رو بردارند و تا مرحله نهایی صعود کنند و باید منتظر ماند تا مشخص شود که آن‌ها نیز همانند قطر دوره گذشته می‌توانند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند یا خیر؟

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 52247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha