ائتلاف نوری المالکی: دستگاه اطلاعات عراق در ترور شهید سلیمانی دست داشته است

عضو ارشد ائتلاف "دولت قانون" عراق در سخنانی با انتقاد از نحوه پیگیری پرونده جنایت ترور فرماندهان مقاومت (سردار سپهپد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس) توسط مقامات کشورش، از دست داشتن دستگاه اطلاعات عراق در این جنایت پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایرنا و خبرگزاری العهد عراق، "جاسم محمد جعفر" عضو ارشد ائتلاف "دولت قانون" به رهبری نوری المالکی در این باره گفت که در عراق جدیت قابل توجهی برای پیگیری جنایت ترور "فرماندهان پیروزی" و شناسایی همدستان عراقی در ارتکاب این جنایت وجود ندارد.

وی تأکید کرد که اطلاعات موجود موید دست داشتن سرویس اطلاعات عراق تحت رهبری مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر سابق این کشور در این جنایت است.

جعفر ادامه داد: جنایت ترور فرماندهان پیروزی در عملیاتی انجام شد که چندین گروه در آن دست داشتند و اطلاعاتی در مورد حرکت این دو شهید از لبنان، سوریه و سپس عراق ارائه کردند و عناصری در این کشورها در ارائه اطلاعات دست داشته‌اند.

وی همچنین از دولت محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر کشورش خواست که روند تحقیقات در این پرونده را تکمیل کرده و عاملان آن را به دستگاه قضایی عراق تحویل دهد.

پیش از این نیز علی الزبیدی عضو ائتلاف فتح عراق گفته بود: از آنجا که الکاظمی متهم به فساد، ترور فرماندهان پیروزی(شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آن‌ها) و دخالت و اختلال در کار دستگاه‌های اطلاعاتی است به طور مخفیانه به اقلیم کردستان و از آنجا به امارات متواری شده است.

بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ در اقدامی تروریستی، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب‌ رئیس وقت سازمان الحشد الشعبی به همراه چند نفر از رزمندگان مقاومت هنگام خروج از فرودگاه بغداد با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به شهادت رسیدند.

۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 37762
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha