دلالان با برهم زدن فضای روانی جامعه به دلار ۴۰ هزار تومانی امیدوار بودند! / سیگنال‌دهی وابستگی به آمریکا از سوی سوداگران ارزی

دبیرکل خانه کارگر گفت: تا زمانی که در اقتصاد، افراد و بخش‌های اقتصادی نامولد در حال فعالیت هستند، کشور روی خوش نخواهد دید و تنها راه مقابله با دلالان، برخورد و حذف آنان از بازار ارز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد علیرضا محجوب؛ دبیرکل خانه کارگر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی دانشجو با بیان این‌که تداوم برخورد با دلالان و سوداگران موجب عافیت اقتصاد کشور خواهد شد، گفت: این افراد تولیدکننده نیستند و با هدف احتکار اقدام به خریداری ارز می‌کنند. چرا که در این شرایط اقتصادی تقاضای ارز از سوی تولیدکننده‌ها محدود شده است.

وی افزود: دلالان و سوداگران بازار ارز آماده‌اند تا تحت تأثیر هر تغییری در آمریکا، نرخ ارز را نیز دچار تغییر و تحول کنند و سیگنال وابستگی به آمریکا را در جامعه مخابره و فضای روانی مردم را متشنج کنند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخورد و مقابله‌های اخیر با دلالان در ریزش نرخ ارز اثر گذار بوده، اظهار داشت: به دلیل وسعت فعالیت‌ها در بازار ارز، برخوردکنندگان کار مهم و موثری را انجام می‌دهند. به نظر می‌رسد تنها راه مقابله با دلالان و سوداگران، برخورد و حذف آنان از بازار ارز است.

دلالان به دلار ۴۰ هزار تومانی امیدوار بودند
محجوب ادامه داد: نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و قضایی در حال برخورد و مقابله با دلالان و سودگران بازار ارز هستند. کسانی که اخیراً فضای روانی جامعه را برهم زدند، امیدوار بودند نرخ دلار را به ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان نیز برسانند، اما موفق نشدند. امروز زمان غلبه بر فضای روانی بازار ارز و برخورد با نقش آفرینان منفی این بازار است.

بازار ارز کشش تقاضای اضافی را ندارد!
وی با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در کنترل تقاضا گفت: در حال‌حاضر بازار ارز دیگر کشش تقاضای اضافی را ندارد. یکی از تقاضاهای اضافی این بازار، معاملات فردایی است که باید با آن برخورد و مدیریت شود. اقتصاد، وابسته به تعادل است و با مدیریت عرضه و تقاضا می‌توان تعادل را برقرار کرد.

دبیرکل خانه کارگر در پایان با اشاره به لزوم توجه به تولید و رونق بخشی به آن افزود: در شرایط فعلی بانک مرکزی در حال استفاده از منابع حاصل از صادرات محصولات تولیدی در کشور است. تا زمانی که در اقتصاد، افراد و بخش‌های اقتصادی نامولد در حال فعالیت هستند، کشور روی خوش نخواهد دید.

۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: 5855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha