مردم فریب افزایش قیمت دلار را نخورند/ نوسانات بازار ارز پایدار نیست

مردم فریب افزایش قیمت ارز در روزهای پایانی سال را نخورند و بدانند که بازار ارز جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد اقبال شاکری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایبنا اظهار کرد: افزایش قیمت ارز در روزهای پایانی سال محدود به امسال نیست و در سال‌های گذشته نیز به خاطر افزایش تقاضا برای انجام سفرهای نوروزی این افزایش قیمت را داشته‌ایم.

وی افزود: تجربه یک سال گذشته نشان داده که نوسانات پایان سال بازار ارز در کشور همانند سال‌های گذشته با جهش قیمتی همراه نیست و پس از مدت کوتاهی شاهد آغاز سیر نزولی قیمت ارز در بازار خواهیم بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اسفند سال گذشته نیز قیمت ارز تا ۶۰ هزار تومان پیش رفت، اما پس از چند روز و ابتدای سال ۱۴۰۲ سیر نزولی خود را آغاز کرده و تا ۵۰ هزار تومان هم کاهش یافت.

شاکری خاطرنشان کرد: همانطور که در طول یک سال گذشته قیمت ارز پس از افزایش چند روزه دوباره به قیمت قبلی خود بازگشت تجربه ثابت می‌کند که این بار نیز وضع به همین ترتیب باشد و این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود.

وی افزود: توصیه من به مردم این است که فریب این افزایش قیمت ارز در بازار را نخورند و بدانند که امروز بازار ارز جای مطمئنی برای سرمایه‌گذاری نیست و نباید برای حفظ سرمایه خود به خرید ارز روآورند.

وی تصریح کرد: پس از کاهش تقاضایی که در حال حاضر به واسطه پایان سال و سفرها موقتی است، بازار ارز دوباره شرایط عادی خود را پیدا خواهد کرد.

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
کد خبر: 53514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha