نیروی دریایی سپاه کشتی صهیونیستی را توقیف کرد

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشتی باری ام‌اس‌سی‌آریز مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نیروی دریایی سپاه ظهر امروز یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

برخی منابع خبری مدعی شدند این کشتی باری که «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

در این خصوص، آسوشیتدپرس گزارش داد کلیپ ویدیویی از لحظات فرود یک هلیکوپتر روی عرشه کشتی را دیده است و خاطر نشان کرد صدای یکی از خدمه کشتی شنیده می‌شود که می‌گوید: «بیرون نروید. " سپس از همکارانش می‌خواهد به منطقه‌ای از کشتی بروند.

وی توضیح داد که آخرین مکان تعیین شده برای این کشتی در سواحل دبی بود که دیروز جمعه به سمت تنگه هرمز حرکت می‌کرد و کشتی داده‌های ردیابی خود را متوقف کرد که یک اتفاق رایج برای کشتی‌های وابسته به اسرائیل است که در منطقه حرکت می‌کنند.

این حادثه در بحبوحه تشدید تنش ها بین ایران و غرب به ویژه پس از حمله به کنسولگری ایران در سوریه توسط اسرائیل رخ می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه سه‌شنبه گذشته گفت حضور اسرائیل در امارات تهدیدی برای تهران است و در صورت لزوم ممکن است تنگه هرمز را ببندند.

بهمن سال ۱۴۰۱ نیز برخی رسانه‌ها مدعی شدند که کشتی تجاری کامپو اسکوئر متعلق به شرکت کشتیرانی زودیاک، در خلیج فارس هدف حمله قرار گرفته بود.

۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 54327
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha