پس لرزه‌های عملیات نیروهای یمنی علیه رژیم صهیونیستی در دریای سرخ

رسانه‌های عبری زبان به عملیات قهرمانانه نیروهای یمنی در توقیف یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند: توقیف یک کشتی توسط نیروهای یمنی باعث می‌شود فعالیت خطوط دریایی به سمت اسرائیل متوقف شود.

در ادامه این گزارش آمده است: این مسأله در نهایت به افزایش قیمت محصولات وارداتی از طریق دریا می‌انجامد. پیش بینی می‌شود این روند به صورت گسترده‌ای افزایش یافته و امنیت غذایی اسرائیل را تهدید کند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته در سخنانی اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش یمن در راستای اجرای دستورات «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن اقدام به اجرای عملیات نظامی در دریای سرخ کرده که از نتایج این عملیات به دست‌گرفتن کنترل یک کشتی اسرائیلی بوده است.

سریع افزود: نیروهای دریایی یمن این کشتی اسرائیلی را به سوی سواحل یمن هدایت کردند. ما با کادر این کشتی بر اساس آموزه‌های دین اسلام برخورد می‌کنیم.

وی گفت: به تمامی کشتی‌های دشمن اسرائیلی یا کشتی‌هایی که با دشمن دادوستد دارند مجدداً هشدار می‌دهیم که این کشتی‌ها به اهداف مشروع نیروهای مسلح ما تبدیل خواهند شد. به تمامی کشورهایی که اتباعشان در دریای سرخ مشغول فعالیت هستند اعلام می‌کنیم که از هرگونه فعالیت یا اشتغال در کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که تحت مالکیت اسرائیلی‌ها هستند دوری کنند.

۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 49244
منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha