کشتی توقیف شده سنترال پارک توسط ناو جنگی آمریکایی آزاد شد + تحولات نظامی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه مدعی شد، کشتی توقیف شده در خلیج عدن توسط یک کشتی جنگی آمریکایی آزاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: کشتی جنگی آمریکایی به درخواست کمک از سوی کشتی حامل مواد شیمیایی توقیف شده در خاورمیانه پاسخ داده و اکنون این کشتی در امان است.

سنترال پارک یک نفتکش کوچک ۲۰ هزار تنی، تحت مالکیت و مدیریت شرکت کشتی‌رانی زودیاک «Zodiac Maritime Ltd» و متعلق به رژیم صهیونیستی بوده و مقر آن در لندن است.

شلیک دو موشک بالستیک به سوی ناوشکن آمریکا در خلیج عدن

شبکه خبری فاکس نیوز امروز دوشنبه به نقل از منابع آگاه ادعاهایی را در خصوص شلیک دو موشک بالستیک به سمت ناوشکن آمریکایی پس از آنچه آزادی کشتی سنترال پارک توسط نیروهای ایالات متحده خوانده، مطرح کرده است.

 آزادی کشتی توقیف شده در خلیج عدن توسط ناوهای جنگی آمریکا/ شلیک 2 موشک بالستیک به سوی ناوشکن آمریکا در خلیج عدن/ ورود ناوگروه «یو اس اس آیزنهاور» به آبهای خلیج فارس

این شبکه آمریکایی مقدمه شلیک دو موشک بالستیک را با توقیف کشتی سنترال پارک توسط چند فرد مسلح روایت کرده است. فاکس نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت: ۵ فرد مسلح از روی یک قایق خود را از کنار کشتی روی عرشه رساندند. خدمه وارد پناهگاه شدند.

طبق ادعای این شبکه، مردان مسلح قبل از خروج از کشتی و بازگشت به سواحل یمن سعی کردند درب اتاق امن را بشکنند.

فاکس نیوز در ادامه مدعی شد: پرسنل نیروی دریایی ایالات متحده در حالی که یک بالگرد آمریکایی از بالا آنها را پوشش می‌داد، به تعقیب آنها پرداختند و گلوله های اخطار شلیک کردند. یک ناوشکن ژاپنی به ناو یواس‌اس میسون در این حمله کمک کرد. این افراد دستگیر شدند و اکنون توسط مسئولین ذیربط ارتش ایالات متحده تحت بازجویی هستند.

دو مقام ارشد آمریکایی به فاکس نیوز دیجیتال گفتند که نیروهای حوثی (انصارالله) پس از دستگیری این افراد، دو موشک بالستیک به سمت یواس‌اس میسون شلیک کردند. یو اس اس میسون موشک های بالستیک را با نزدیک شدن ردیابی و ساقط کرد.

ورود ناوگروه «یو اس اس آیزنهاور» به آبهای خلیج فارس

بامداد دوشنبه، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام اعلام کرد که ناو هواپیما بر یو اس اس دوایت آیزنهاور با عبور از تنگه هرمز وارد آبهای خلیج فارس شده است.

سنتکام در بیانیه خود آورده است که ناو آیزنهاور در آبهای خلیج فارس گشت زنی خواهد کرد تا آزادی کشتیرانی در آبراه‌های اصلی تضمین شود.

 آزادی کشتی توقیف شده در خلیج عدن توسط ناوهای جنگی آمریکا/ شلیک 2 موشک بالستیک به سوی ناوشکن آمریکا در خلیج عدن/ ورود ناوگروه «یو اس اس آیزنهاور» به آبهای خلیج فارس

روز ششم آبان ماه و چند روز پس از شروع جنگ غزه، مقامات ارتش آمریکا از اعزام این ناو به سمت غرب آسیا و استقرار آن در خلیج فارس خبر داده بودند.

ایالات متحده آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ با مقاومت حماس تا کنون دو ناو هواپیمابر خود را در مدیترانه و نزدیکی فلسطین اشغالی مستقر کرده است.

برگزاری رزمایش سه جانبه در شبه جزیره کره

نیروی دریایی کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که همراه با آمریکا و ژاپن مشترک رزمایش‌ دریایی و هوایی را در آب‌های جنوب شبه جزیره کره برای تقویت مواضع خود برابر تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی برگزار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» این رزمایش مشترک در آب‌های جنوب شرقی جزیره «ججو» با شرکت ناو هواپیمابر «یواس‌اس کارل وینسون» که در پایگاه دریایی «بوسان» که در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شرقی «سئول» پهلو گرفته است، برگزار شد.

نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که ناوشکن‌های مجهز به پدافند «ایجس» نیروی دریایی این کشور و ناوشکن‌های کلاس «موراسامه» نیروی دریایی ژاپن به این رزمایش دفاع هوایی و دریایی پیوستند.

وزارت دفاع کره شمالی پنجشنبه گذشته اعلام کرد همه اقدامات نظامی را که بر اساس توافق بین دو کره در سال ۲۰۱۸ متوقف شده بود، از سر می‌گیرد. کره شمالی اعلام کرد، پس از آنکه کره جنوبی بخشی از این توافق را در پاسخ به پرتاب ماهواره این کشور به حالت تعلیق درآورد، اقدامات نظامی خود را از سر می‌گیرد.

کره جنوبی مدعی است که این رزمایش برای تقویت توانایی‌های مشترک و موضع دفاعی ترکیبی سه کشور برابر تهدید اتمی و موشکی کره شمالی پس از پرتاب یک ماهواره جاسوسی نظامی این کشور برگزار شده است.

کره شمالی در روزهای گذشته اعلام کرد که ماهواره شناسایی این کشور از پایگاه‌های ارتش آمریکا در کره جنوبی و قلمروهای این کشور در «هاوایی» و «گوام» و همچنین ناو یو اس اس کارل وینسون عکس گرفته است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

انفجار در پایگاه نظامیان آمریکا در شمال عراق

شبکه المیادین یکشنبه شب در خبری فوری از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه نظامیان آمریکایی در اطراف فرودگاه بین الملی اربیل در کردستان عراق خبر داد.

تاکنون جزییاتی از این انفجار و احتمال هرگونه حمله از سوی فرد یا گروهی منتشر نشده است.

این شبکه خبری اعلام کرد که دود از نزدیکی و اطراف پایگاه نظامی حریر در اربیل واقع در کردستان عراق به هوا بلند شده است.

پایگاه حریر اربیل پایتخت محلی اقلیم کردستان عراق که در نزدیکی فرودگاه این شهر قرار دارد محل استقرار نظامیان آمریکایی است که نقش کریدور عراق - سوریه را برای واشنگتن دارد چراکه نفت و گندم های سرقتی از سوریه به این پایگاه منتقل می گردد.

منابع محلی انفجار در پایگاه حریر را ناشی از حمله راکتی یا پهپادی اعلام کردند.

هرچند تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته، در نوبت‌های گذشته گروه مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه را برعهده گرفته بود.

این چندمین باری است که پایگاه حریر و دیگر پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه هدف حملات پهپادی و راکتی قرار می‌گیرد.

مقاومت اسلامی عراق به دنبال بمباران بیمارستان المعمدانی غزه توسط رژیم صهیونیستی، به آمریکا هشدار داد از این پس حملات علیه پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق آغاز می‌شود.

۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 49505
منبع: تابناک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha