سردار تنگسیری: تهدید را با تهدید پاسخ می‌دهیم/ سپاه و ارتش مثل دو بال در اقیانوس‌ها حاضرند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناو شهید رودکی یک ناو چند منظوره و در واقع یک پایگاه سیّار عمق است؛ این ناو یکی از ناوهایی است که قرار است پایگاه سپاه در اقیانوس هند را تشکیل دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد سردار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه با خبرگزاری ایسنا گفتگویی کرده است که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.

تهدید را با تهدید پاسخ می‌دهیم

- ناو چندمنظوره شهید رودکی مجهز به سلاح‌ها و ادوات مختلفی نظیر موشک‌های سطحی، هوایی، ضد زره و دوش پرتاب و سلاح‌هایی در سینه، پاشنه و بغل شناور و همچنین ۴ قایق راکت انداز و موشک انداز و بالگرد، پهپادهای عمود پرواز و پهادهای لانچر پرواز است. این شناور به منظور سیادت دریایی ساخته شد و در حال حاضر نیز در مسیر شمال اقیانوس هند است.

- اعتقاد ما بر این است که در زمان امنیت، باید جواب امنیت را با امنیت و در زمان‌های دیگر جواب تهدید را با تهدید بدهیم.

- ما برنمی‌تابیم که شناورهای نفتکش و تجاری ما مورد هدف قرار بگیرند و برخی مانع فعالیت آنها شوند و برای ماهی‌گیران ما مشکلاتی پیش بیاید و یا دزدان دریایی اعم از دولتی و سنتی بخواهند ضربه‌ای به ما بزنند

- رسالت شناور شهید رودکی این است که در کنار برادران عزیزمان در نیروی دریایی ارتش بتواند امنیت را در اقیانوس‌ها برقرار کند.

سپاه و ارتش مثل دو بال در اقیانوس‌ها حاضرند

- نیروی دریایی اصلاً در یک قالب نمی‌گنجد و ما باید برای امنیت کشتیرانی خود حتماً در آب‌های بین‌المللی حضور داشته باشیم. اصلاً قرار نیست نیروی دریایی ارتش و سپاه در یک جا مستقر شوند؛

- بیگانگان از اقیانوسیه، اروپا، آفریقا و آمریکا با شناورهای خود در آب‌های نزدیک کشور ما حضور دارند، چرا ما در آب‌های بین‌المللی حضور نداشته باشیم؟ این حضور یک افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

- به لطف خدا در نیروهای دریایی ارتش و سپاه یک برادری بسیار مثال زدنی وجود دارد و همواره نیز سعی و تلاش‌مان بر این است. ان‌شاءالله مثل دو بال در اقیانوس‌ها حاضر می‌شویم و منافع جمهوری اسلامی ایران را سیادت می‌کنیم.

- ناو شهید رودکی یک ناو چند منظوره و در واقع یک پایگاه سیّار عمق است؛ این ناو یکی از ناوهایی است که قرار است پایگاه سپاه در اقیانوس هند را تشکیل دهد.

- اصلاً معنا ندارد در فضای زیر سطح که دنیایی بزرگ است، حضور نداشته باشیم؛ ان‌شاءالله در آینده شاهد رونمایی از دستاوردهای این حوزه خواهیم بود.

- در الحاق‌های بعدی شاهد الحاق شناورهای مجهز به موشک‌های فراساحل خواهیم بود.

- این موضوع پیشتر بارها اعلام شده که «توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست»؛ این فرمایش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قواست.

خداوند از ما نمی‌پذیرد که در مقابل مستکبر، کرنش کنیم

- ما شخصیتی (سردار سلیمانی) را از دست دادیم که خیلی بزرگ بود؛ اگر می‌بینیم حاج قاسم در دل‌ها است به این دلیل است که او خالصانه در راه خدا قدم برداشت و مردم دوست بود؛ اخلاص و مردمی بودن او باعث شد که خدا او را بزرگ کند؛ این به ما نشان می‌دهد که اگر همه با این اخلاص وارد شوند، حاج قاسم‌ها خواهیم داشت.

- خداوند از ما نمی‌پذیرد که در مقابل مستکبر، کرنش کنیم و زانو بزنیم. مطمئن باشید همانطور که وعده داده شده انتقام سختی از عاملان ترور و به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی گرفته خواهد شد.

- شما خیال می‌کنید اینکه ترامپ الان به این وضعیت افتاده دلیلش چیست؟ انتقامی است که خدا از ترامپ می‌گیرد و خواهید دید که ترامپ هیچ‌گاه متعادل نخواهد شد، چراکه خداوند وعده داده است که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم»؛ همانطور که بخشی از انتقام خون امام حسین(ع) را افراد گرفتند و بخش دیگر را خدا گرفت و هیچ‌گاه دودمان یزید دوام نیاورد؛ دودمان ترامپ نیز دوام نخواهد آورد.

- انتقام ما در راه است؛ بیگانگان و آمریکایی‌ها باید حتماً از منطقه بروند، هرکجا که آمریکایی‌ها حضور پیدا کردند، ناامنی  و فساد به همراه خود بردند؛ آنها هنوز عُرضه ندارند که گرسنگان و آوارگان خود را ساماندهی کنند.

۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 9143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha