قدرت نمایی ناو ایرانی در مقابل آمریکا

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ضمن خبر دادن از قدرت‌نمایی ایران در پهنه اقیانوس‌ها با ناو شهید سلیمانی گفت: آمریکا ‌در خلیج فارس حرفی برای گفتن ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، سردار حیدر هنریان مجرد در گفت‌وگویی با اشاره به ابلاغ برنامه و اردوی راهیان توسعه و پیشرفت برای پذیرایی از جوانان در راستای جهاد تبیین اظهار داشت: این اقدام از ابتدای سال ۱۴۰۲ به ویژه در نیمه دوم سال با اعزام بیش از ۱۲۱ گروه راهیان توسعه و پیشرفت از سراسر کشور از اقشار مختلف مردم اجرایی شد.

وی اضافه کرد: در اردوی راهیان توسعه و پیشرفت که بیش از ۱۰ هزار نفر شرکت داشته‌اند دانش‌آموزان نخبه، دانشجویان، اساتید، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده ایثارگران و تقریباً همه کسانی که دعوت اعزام داشته‌اند منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پذیرای این گروه‌ها بود و دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبیین شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی در امر دریا، سیادت دریایی و دفاع از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران در اردوی راهیان توسعه و پیشرفت تبیین شد، گفت: امروز دستاوردهایمان در عرصه های نظامی و دفاعی ‌مایه اقتدار ایران اسلامی است؛ در حوزه دریا ‌شناورهای تندرو با سرعت‌های بسیار بالا، موشک‌های دریایی بالستیک، موشک‌های نقطه‌زن دریایی، موشک‌هایی که توانایی شلیک از عمق ساحل برای هدف‌های دریایی دارند، ‌شناورهای رادار گریز، پهپادها تولید داخلی، تولیدات نیروی دریایی سپاه برای شرکت‌کنندگان در اردوی راهیان توسعه و پیشرفت تبیین و تشریح شد.

سردار هنریان مجرد با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در اردوی راهیان توسعه و پیشرفت نسبت به دستاوردها توجیه نبودند گفت: آنان با شرکت در این اردو پیشرفت‌ها، اقتدار و بالندگی نظام اسلامی ایران ویژه در امر دفاع دریایی را لمس کردند.

وی از آمادگی بالای منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه از همه تجهیزات حاکمیت سیادت دریایی از جمله انواع و اقسام شناورهای تندرو موشک‌انداز، راکت‌انداز، دفاع هوایی و موشک‌های میان‌برد و برد بلند برخوردار است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: اکنون آنچنان سیادت دریایی برقرار است که بازدارندگی کامل در برابر استکبار جهانی به ویژه آمریکا در خلیج فارس داریم و با شناورهای ‌شهید سلیمانی ‌در پهنه اقیانوس‌ها اقتدار و توانمندی دریایی ایران را به رخ دشمنان می‌کشیم.

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 53371
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha