خبر ویژه مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی برای بازنشستگان/ فاصله حداقل و حداکثر دستمزد بازنشستگان چقدر است؟

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حداقل و حداکثر دریافتی حقوق بازنشستگان، گفت: متفاوت است و از یک تا برابر حداقل دستمزد است که تناسب با همان افزایش اتقاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، واریز ششمین حقوق ۱۴۰۱ بازنشستگان کارگری که براساس وعده‌ها عددی متفاوت خواهد بود، از دیروز آغاز شده است.

طبق احکام جدید صادر شده، بازنشستگان تامین‌اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت ‌می‌کنند.

مستمری بازنشستگان براساس حروف الفبا واریز می‌شود و بازنشستگان «الف» مستمری خود را دریافت کردند.

احکام جدید بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از هفته گذشته صادر شد. درحال حاضر بازنشستگان مشمول می‌توانند علاوه بر مشاهده احکام جدید، افزایش اعمال شده بر روی فیش‌ مستمری شهریور ماه مشاهده کنند.

تا ماه گذشته، مستمری بازنشستگان سایر سطوح بگیر سازمان تامین اجتماعی بر مبنای افرایش ۱۰ درصدی پرداخت می‌شد. این شیوه افزایش به دنبال مداخله مجلس باطل اعلام شد. در نتیجه دولت پذیرفت تا برای این گروه از بازنشستگان افزایش سی‌ و هشت درصدی در نظر بگیرد.

سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته دارد. از این تعداد، یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر سایر سطوح بگیر هستند.

در همین رابطه، میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی دیروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با جمعیت هلال احمر ایران که با موضوع «بیمه تامین اجتماعی داوطلبان جمعیت هلال احمر» برگزار شد، درباره واریز حقوق بازنشستگان غیرحداقلی‌بگیر با احکام جدید اعلام کرد: بر اساس قولی که قبلا داده بودیم و برنامه‌ریزی که برای نرم افزار و پیاده سازی احکام انجام شده بود و احکام را هم بارگذاری کرده بودیم، از دیروز طبق روال هرماه که پرداخت حقوق ها از بیستم آغاز می‌شود و تا پایان ماه ادامه دارد، حقوق‌ها بر اساس احکام جدید و اصلاح شده، واریز می‌شود.

وی افزود: حقوق ها با اصلاح احکام و افزایش ۳۸ درصدی به علاوه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه حداقل و حداکثر دریافتی به چقدر می‌رسد؟ گفت: متفاوت است و از یک تا برابر حداقل دستمزد است که تناسب با همان افزایش اتقاق افتاده است.

موسوی درباره زمان واریز معوقات نیز گفت: در حال برنامه ریزی هستیم، نشست‌هایی نیز با کانون بازنشستگان داشته‌ایم تا سازوکار پرداخت معوقات مشخص شود.

۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴
کد خبر: 32856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha