افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال کدام بازنشستگان می‌شود؟

​​​​​​​ یک کارشناس حوزه کار با بیان اینکه افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال تمام بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی می‌شود، گفت: از شهریور ماه مصوبه افزایش ۳۸ درصدی برای این بازنشستگان لازم الاجرا است و مابه التفاوت آن از اول فروردین ماه واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد حمید حاج اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاخیر در ابلاغ مصوبه حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران و احتمال اصلاح یا تایید آن اظهار کرد: مبلغ حق مسکن کارگران رقم بالایی نبود و از ابتدا هم دولت روی آن حساسیت نداشت اما اعتقاد من این است که ۱۰۰ هزار تومانی که کاهش داده و ۵۵۰ هزار تومان شد، در رد مصوبه شورای عالی کار نبود بلکه این کاهش از این باب صورت گرفت که توجیهی بر تغییر مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی دولت باشد.

وی ادامه داد: معتقدم بعد از اینکه مجلس مراتب قانونی را به لحاظ مغایرت مصوبات دولت با مصوبه حق مسکن شورای عالی کار اعلام کرد، بحث تغییر حق مسکن کارگران یا تنزل آن به ۵۵۰ هزار تومان خود به خود منتفی شده است و همچنان که دولت عین مصوبه افزایش مستمری ها را پذیرفت و اعلام کرد، در خصوص حق مسکن کارگران نیز همان مبلغ ۶۵۰ هزار تومان باید رعایت شود منتها به دلیل مشغله ها و گرفتاری های دولت دبیرخانه هیات دولت باید این موضوع را پیگیری کند.

 این کارشناس حوزه کار تاکید کرد: در بحث مصوبه حق مسکن، باید ‌ابلاغ رسمی از سوی دولت صورت گیرد تا فرایند قانونی آن طی شود و مصوبه مجددا به وزارت کار برگردد و از طریق وزارتخانه به کارفرمایان ابلاغ شود تا بتوانند آن را اجرا کنند.

حاج اسماعیلی گفت: جلسات دولت دوبار در هفته تشکیل می‌شود و این هفته فرصت خوبی است که دولت مصوبه حق مسکن را به طور رسمی ابلاغ کند تا در شهریور ماه که قرار است افزایش مستمری بازنشستگان اتفاق بیفتد، کارگران هم بتوانند حق مسکن را به طور کامل دریافت کنند.

وی درعین حال به مصوبه افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق شامل حال همه بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی می شود که باید به اضافه مبلغ ۵۱۵ هزار تومان به آنها پرداخت شود و سازمان تامین اجتماعی احکام آن را بر اساس این مبلغ از اول سال صادر کند.

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی قبلا افزایش ۱۰ درصدی حقوق به اضافه مبلغ ۶۵۰ هزار تومان را مطابق آنچه دولت ابلاغ کرده بود اجرا کرد ولی اکنون با توجه به اعلام دکتر زاهدی وفا ـ سرپرست وزارت کار ـ افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان از شهریور ماه برای تمام بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی لحاظ خواهد شد.

حاج اسماعیلی گفت: بازنشستگان سایر سطوح کسانی هستند که بیشتر از حداقل مستمری دریافت می‌کنند و حدود ۸۰۰ هزار تا ۸۵۰ هزار نفر هستند که تحت عنوان سایر سطوح مزدی افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان شامل حال آنها می شود و بازنشستگان حداقل بگیر هم کسانی هستند که حداقل مستمری را دریافت می کنند که در خصوص آنها قبلا مصوبه افزایش ۵۷ درصدی شورای عالی کار اجرا شده است.

وی در خصوص آن دسته از بازنشستگانی که حقوق و مستمری خود را بر اساس افزایش ۱۰ درصد به اضافه ۶۵۰ هزار تومان دریافت کردند نیز، گفت: این دسته از بازنشستگان مابه‌التفاوت افزایش ۳۸ درصدی به اضافه ۵۱۵ هزار تومان را برای ماههای قبل و از اول فروردین دریافت خواهند کرد و از اول شهریور ماه هم احکام حقوق آنها بر اساس ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان صادر خواهد شد.

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 32034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمدجمشیدی جانبازبازنشسته IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      والا وقتی دستمان در جیب خودمان دولت بفکر لشگری و کشوری باشد ما غیرازحق ما چیزی خواستیم دولت ناتوان از امضا ودرثانی قانون۵۷.۴ ازطرف مجلس ابطال شد پس نشان میدهد دولت ومجلس درحال جبهه گیری هستند چرا فقط مردم درگیری دوطرف به ضرر مردم چرارئیس جمهور چنین میکند خشمش را برسر مردم می آورد نمی دانند مردم رای دادند ایشان این پست را تحویل بگیر