در رویدادهای امروز ۱۲ مهر گوگل چه اتفاق‌هایی خواهد افتاد؟

گوگل رویداد Made by Google را برگزار خواهد کرد که در آن شاهد معرفی جدیدترین گوشی‌ها و ساعت هوشمند این شرکت خواهیم بود و همچنین احتمال عرضه نسخه پایدار اندروید ۱۴ هم وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، گوگل در سال‌های گذشته در نیمه دوم سال میلادی رویدادی برای رونمایی از جدیدترین محصولات سخت‌افزاری خود برگزار کرده بود و رویداد مربوط به سال ۲۰۲۳ برگزار می‌شود. تا به امروز شاهد انتشار شایعات و گزارش‌های بی‌شماری درباره محصولات حاضر در این رویداد بوده‌ایم و در این مطلب می‌خواهیم نگاهی به آن‌ها داشته باشیم.

گوشی‌های سری پیکسل ۸ ستاره این رویداد خواهند بود. با معرفی سری پیکسل ۶ در سال ۲۰۲۱، گوگل جان تازه‌ای به گوشی‌های پیکسل بخشید. سال گذشته میلادی سری پیکسل ۷ با پیشرفت‌های قابل‌قبول مانند زوم بهتر دوربین از راه رسید. حالا گفته می‌شود که نسل بعدی این محصولات با پیشرفت‌های قابل‌توجهی معرفی می‌شوند.

براساس اطلاعات افشاشده و البته اطلاعات رسمی، از طراحی گوشی‌های سری پیکسل ۸ اطلاع داریم. این گوشی‌های هوشمند از شاسی گرد بهره می‌برند، نمایشگر روشن‌تری خواهند داشت، به تراشه سریع‌تر تنسور G3 مجهز می‌شوند و همچنین دوربین‌های باکیفیت‌تری خواهند داشت.

گوشی پیکسل ۸ به نمایشگر ۶.۲ اینچی و پیکسل ۸ پرو به پنل ۶.۷ اینچی مجهز می‌شوند و احتمالاً رفرش ریت هر دو نمایشگر ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی آن‌ها ۲۴۰۰ نیت باشد. این محصولات همچنین به تراشه تنسور G3 مجهز می‌شوند که ظاهراً ۹ هسته پردازشی دارد و از پردازشگر گرافیکی Mali-G715 بهره می‌برد. این چیپست احتمالاً همچنان مودم 5G اگزینوس ۵۳۰۰ خواهد داشت؛ همان مودم مورد استفاده برای سری پیکسل ۷.

گوشی‌های پیکسل همواره به دوربین باکیفیتی مجهز شده‌اند و این موضوع درباره نسل جدید آن‌ها هم صادق است. گفته می‌شود پیکسل ۸ و ۸ پرو به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بزرگ‌تر از گذشته مجهز می‌شوند و مدل پرو دوربین اولترا واید ۶۴ مگاپیکسلی بزرگ‌تر و دوربین پریسکوپی جدید با دریچه دیافراگم f/2.8 هم خواهد داشت.

در کنار تمام پیشرفت‌های سخت‌افزاری، شایعات از پشتیبانی نرم‌افزاری ۷ ساله از گوشی‌های سری پیکسل ۸ خبر می‌دهند که در دنیای اندروید بی‌سابقه است.

پیکسل  ۸ و ۸ پرو تنها محصولات سخت‌افزاری مراسم فردا نخواهند بود. فردا نسل دوم ساعت هوشمند گوگل هم معرفی خواهد شد. پیکسل واچ با مشکلات قابل‌توجهی روانه بازار شد؛ از سخت‌افزار قدیمی گرفته تا شارژدهی ضعیف باتری و باگ‌های نرم‌افزاری مختلف. حالا به نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد این مشکلات را در نسل دوم پیکسل واچ برطرف کند.

پیکسل واچ ۲ به تراشه جدید و کم‌مصرف‌تر اسنپدراگون W5 Gen 1 مجهز خواهد شد. این چیپ علاوه بر افزایش سرعت ساعت هوشمند جدید گوگل، مصرف انرژی آن را هم کاهش می‌دهد که به معنی شارژدهی بالاتر باتری خواهد بود. درحالی‌که اندازه نمایشگر پیکسل واچ ۲ نسبت به نسل قبلی‌اش تغییر نمی‌کند، گوگل به سراغ پنل روشن‌تری می‌رود.

در بخش نرم‌افزار باید منتظر اجرای Wear OS 4 مبتنی بر اندروید ۱۳ باشیم. این سیستم‌عامل طراحی Material You را به ساعت هوشمند گوگل می‌آورد و همچنین بهبودهای عملکردی و بهره‌وری به همراه خواهد داشت. گوگل احتمالاً چندین بند جدید برای ساعت هوشمندش معرفی خواهد کرد که شامل دو بند فلزی هم می‌شود.

گوگل تا به امروز چندین نسخه بتا از اندروید ۱۴ منتشر کرده، اما هنوز نسخه پایدار آن از راه نرسیده است. حالا گفته می‌شود که این سیستم‌عامل فردا از راه می‌رسد. درحقیقت یکی از اپراتورهای کانادا چندین ساعت پیش اعلام کرد که گوشی‌های پیکسل فردا اندروید ۱۴ را دریافت می‌کنند، هرچند چنین موضوعی را از وب‌سایت خود حذف کرد.

با توجه به این موضوع و همچنین معرفی گوشی‌های سری پیکسل ۸ با سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید ۱۴، انتظار می‌رود فردا این سیستم‌عامل برای گوشی‌های پیکسل منتشر شود و تا آخر سال برخی پرچمدارهای برندهای دیگر مانند سامسونگ و شیائومی هم آن را دریافت کنند.

رنگ‌های جدید ایرباد پیکسل بادز پرو

درنهایت این احتمال وجود دارد که با رنگ‌های جدید برای پیکسل بادز پرو روبه‌رو شویم. البته شاید گوگل از ایرباد جدیدی هم رونمایی کند. علاوه‌براین، شاید کروم‌کست ۲۰۲۳ یا چندین محصول نست (Nest) هم معرفی شوند.

۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 47682
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha