ژاپنی‌ها بیخیال نمی‌شوند؛ گل دوم ایران خطا بود!

شکست مقابل ایران در جام ملت های آسیا ژاپنی ها را بسیار ناامید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ ناامیدی ژاپنی‌ها از حذف مقابل ایران در جام ملت های آسیا همچنان ادامه دارد. در ادامه بخشی از یک گزارش سایت ژاپنی را درباره عملکرد تیم ملی این کشور در جام ملت‌های می‌خوانیم که در مرحله یک چهارم نهایی مقابل ایران تن به شکست ۲ بر یک داد و از دور مسابقات حذف شد.

« تیم ملی فوتبال ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر کنار رفت. در بازی با ایران در سومین وقت اضافی نیمه دوم، کو ایتاکورا مرتکب خطا شد که منجر به ضربه پنالتی شد. علیرضا جهانبخش پنالتی را به گل تبدیل کرد تا ژاپن که ۴ سال پیش با نتیجه ۳ بر صفر ایران را شکست داده بود، از دور مسابقات حذف شود.

آینده هاجیمه موریاسو نامشخص است. او می‌گوید دوباره اعتماد از دست رفته ژاپنی‌ها را کسب می‌کند و کوزو تاشیما، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن گفته او سمتش را حفظ خواهد کرد، اما افکار عمومی نسبت به عملکرد موریاسو و نمایش تیمش دلسرد شده است.

ایران که در نیمه اول با پاس‌های کوتاه یک بر صفر بازنده شده بود، در نیمه دوم تغییر استراتژی ملموسی داشت و به پرسینگ و ارسال توپ‌های بلند رو آورد. در این شرایط ژاپن که خواهان قهرمانی در جام جهانی است، اگر جام ملت های آسیا را یک روند گذرا ببیند، به وضوح مشخص است که مشکلاتی وجود دارد.

جدا از این مسائل هنوز درست بودن پرتاب اوت توسط تیم ملی فوتبال ایران جای بحث دارد. جهانبخش در فرآیند پرتاب توپ، هر دو پای خود را روی زمین نگه نداشت و یک پا را بلند کرد که این خطای پرتاب است. همین پرتاب به داخل محوطه جریمه رفت و توپ که توسط دفاع دفع شد، از پشت برگشت و با سر محمد محبی برخورد کرد. توپ رها شده بین ایتاکورا و تاکهیرو تومیاسو افتاد و حسین کنعانی که پشت سر او قرار داشت برای تصاحب توپ به داخل پرید. ایتاکورا کنعانی را زمین زد و داور مانینگ ( از کشور چین) که در همان نزدیکی بود، پنالتی اعلام کرد.

برنامه کامل مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در قطر؛ ساعت پخش بازی‌های تیم ملی فوتبال + لینک پخش زنده

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 52131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha